Prenovljeni V je po dimenzijah ostal enak predhodniku, zato so spremembe na zunanjosti zgolj vizualne. Še najbolj se te odražajo pri oblikovno spremenjeni motorni maski, ki je lahko opcijsko po robu tudi osvetljena, eno glavnih tehnoloških novosti pa predstavljajo novi matrični LED-žarometi s 84 svetilnimi diodami in 650 metrov dolgim svetlobnim snopom. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Prenovljeni V je po dimenzijah ostal enak predhodniku, zato so spremembe na zunanjosti zgolj vizualne. Še najbolj se te odražajo pri oblikovno spremenjeni motorni maski, ki je lahko opcijsko po robu tudi osvetljena, eno glavnih tehnoloških novosti pa predstavljajo novi matrični LED-žarometi s 84 svetilnimi diodami in 650 metrov dolgim svetlobnim snopom. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Novinarji različnih uredništev potem skupaj odložimo svoje kovčke v zadnji del, skočimo v potniško kabino in potem na poti proti prizorišču predstavitve sproščeno debatiramo, opazujemo okolico, ali pa si preprosto privoščimo nekaj počitka.

In zakaj vam to pravzaprav razlagam? Da nam tovrsten prevoz pravzaprav pomeni sproščujočo in udobno izkušnjo, ni samoumevno. Za to potrebujemo udoben potniški kombi in prav mercedes-benz V je v zadnjem obdobju tisti, ki med ponudniki tovrstnih storitev velja za najbolj zaželeno izbiro, ko govorimo o tistih bolj luksuznih prevozih.

Odgovorni pri Mercedesu pravijo, da so snovalci razreda V ta model želeli narediti šeprestižnejši in ga obenem še bolj približati osebnim avtomobilom. Moramo priznati, da jim je to na področju voznih lastnosti zelo dobro uspelo. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Odgovorni pri Mercedesu pravijo, da so snovalci razreda V ta model želeli narediti šeprestižnejši in ga obenem še bolj približati osebnim avtomobilom. Moramo priznati, da jim je to na področju voznih lastnosti zelo dobro uspelo. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Mercedes-Benz je namreč poleg prestiža tudi zelo univerzalen avtomobilski proizvajalec in ta univerzalnost velja tudi za razred V, ki v svojem segmentu že nekaj časa postavlja merila. S tem pa ga, če seveda sami nimajo primerljivega modela, za naše prevoze rade uporabijo tudi organizacijske ekipe ostalih avtomobilskih proizvajalcev.

To pomeni, da Mercedesov razred V v naši ekipi v resnici testiramo precej pogosto, seveda pa to velja predvsem za njegov potniški prostor. V Avtomobilnosti smo preizkusili prenovljeno izvedbo.

Odlično počutje tudi v zadnji vrsti

Glavna novost je, da lahko vanj po novem prav pri vseh izvedbah vstopamo na obeh straneh. Drsna vrata se seveda odpirajo električno.

Da bi na tem mestu omenili dostavniški občutek za volanom, bi bilo za ta avtomobil zelo žaljivo, predvsem na račun izvrstne zvočne zatesnitve potniške kabine, ki nudi izjemno sproščujočo vožnjo. In to velja tudi pri avtocestnih hitrostih – sploh pri slovenskih avtocestnih hitrostih – torej 130 kilometrih na uro, ko v potniško kabino pride izjemno malo piša vetra in ostalega hrupa s ceste. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Da bi na tem mestu omenili dostavniški občutek za volanom, bi bilo za ta avtomobil zelo žaljivo, predvsem na račun izvrstne zvočne zatesnitve potniške kabine, ki nudi izjemno sproščujočo vožnjo. In to velja tudi pri avtocestnih hitrostih – sploh pri slovenskih avtocestnih hitrostih – torej 130 kilometrih na uro, ko v potniško kabino pride izjemno malo piša vetra in ostalega hrupa s ceste. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V je na voljo v številnih različnih postavitvah sedežev. Tokrat smo testirali eno izmed klasičnih postavitev 2 + 2 + 3 in glavna prednost tovrstnega velikoprostornika je, da lahko zelo udobno v zadnji vrsti sedijo tudi višje, torej odrasle osebe in ne le otroci, kot to velja v primeru sedemsedežnih SUV-jev.

Zadaj je po zaslugi velikih steklenih površin precej svetlo. Ker teh oken ne moremo odpreti, pa je zelo dobrodošlo, da si lahko precej zraka dovedemo po zaslugi velikega strešnega okna, ki ga lahko odpremo tudi z zadnjih sedežev.

Glede na počutje zadaj seveda ni presenečenje, da je to model, po katerem največ posegajo poslovni kupci, ki ga uporabljajo za VIP-prevoze, pa tudi zasebni kupci. V največji meri družine z več kot dvema otrokoma. Sam pa sem potniški prostor razreda V z veseljem uporabil tudi kot mobilno pisarno, saj je res prijetno, ko sedež pomaknemo nazaj in se udobno usedemo, obenem pa se lahko z vozniškega mesta do tu sprehodimo kar znotraj vozila.

Rrazred V je primeren tudi za doseganje še precej večjih hitrosti. Na nemških avtocestah niso redki prizori, ko takšni avtomobili drvijo s hitrostmi 200 kilometrov na uro in več, v primeru naše preizkušene različice pa se lahko do stotice poženemo v le dobrih sedmih sekundah. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Rrazred V je primeren tudi za doseganje še precej večjih hitrosti. Na nemških avtocestah niso redki prizori, ko takšni avtomobili drvijo s hitrostmi 200 kilometrov na uro in več, v primeru naše preizkušene različice pa se lahko do stotice poženemo v le dobrih sedmih sekundah. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Zelo vozniški velikoprostorec

Pravzaprav pa se je s prenovo razreda V več kot za potnike spremenilo za voznika in moram reči, da sam precej bolj uživam za volanom tega avtomobila kot pa na zadnjih sedežih.
Na voznikovem sedežu je precej vsebine iz klasičnih, osebnih avtomobilov Mercedesa. Mercedes je po prenovi na armaturo namestil dva velika zaslona, ki sta med seboj navidezno povezana v enotno površino.

Seveda na dotik deluje le osrednji zaslon, zanimivo pa je, da so ohranili ploščico na dotik, ki nudi alternativno možnost upravljanja osrednjega sistema. Upravljanja z njo se moramo sicer navaditi, a je zaradi dobre odzivnosti precej prijazna za uporabo.

Gre za nadpovprečno hiter potniški kombi, pa čeprav ga poganja po podatkih na papirju “zmerno” zmogljiv 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 174 kilovati moči. Ta motor nas je v družbi štirikolesnega pogona in 9-stopenjskega samodejnega menjalnika prepričal tudi na področju učinkovitosti, saj se lahko ob manjših obremenitvah zlahka vozimo s porabo goriva okoli 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Gre za nadpovprečno hiter potniški kombi, pa čeprav ga poganja po podatkih na papirju “zmerno” zmogljiv 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s 174 kilovati moči. Ta motor nas je v družbi štirikolesnega pogona in 9-stopenjskega samodejnega menjalnika prepričal tudi na področju učinkovitosti, saj se lahko ob manjših obremenitvah zlahka vozimo s porabo goriva okoli 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Sam želim pohvaliti tudi dejstvo, da je tukaj na sredini še naprej precej fizičnih gumbov, obenem pa tudi dejstvo, da nam nova generacija tega osrednjega sistema po novem predaja informacije v slovenskem jeziku. Ampak vseeno pride prav nekaj znanja angleškega jezika. Zakaj? Da sem lahko uporabljal tudi glasovne ukaze, ki bodo v slovenskem jeziku predvidoma pri Mercedesu na voljo čez dve leti.

Sam bi Mercedesovim snovalcem predlagal, da na volanski obroč, ki je zdaj enak kot v razredu C, vrnejo fizične gumbe, saj je upravljanje funkcij vozila z njihovo pomočjo precej lažje kot pa na tej enotni površini s haptičnim odzivom. Je pa dobro, da je volanski obroč po novem kapacitiven, torej zaznava naši dlani, kar pomeni, da bo izkušnja z asistenčnimi sistemi precej boljša.

Čeprav je razred V presenetljivo dober tudi v zavojih, športnega načina vožnje prav pogosto ne boste vklopili. Naloga tega vozila je predvsem zagotavljati prvovrstno udobje in na tem področju – sploh če ga boste dodatno opremili še z zračnim vzmetenjem – še naprej postavlja merila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Čeprav je razred V presenetljivo dober tudi v zavojih, športnega načina vožnje prav pogosto ne boste vklopili. Naloga tega vozila je predvsem zagotavljati prvovrstno udobje in na tem področju – sploh če ga boste dodatno opremili še z zračnim vzmetenjem – še naprej postavlja merila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Veliko sodobnih pripomočkov

In ravno povečan nabor asistenčnih sistemov je ena zelo pomembnih novosti pri prenovljeni različici. Nabor je zdaj primerljiv z novim razredom C in med drugim zajema pametni prilagodljivi tempomat, navigacijski sistem z obogateno resničnostjo in sistem za spuščanje po klancu. Zanimiva nova funkcionalnost je tudi 3D-vzvratna kamera. Ta prikazuje območje, ki ga moramo pri vzvratnem parkiranju upoštevati za vertikalno odpiranje velikih prtljažnih vrat.
Vertikalno odpiranje prtljažnih vrat bo zahtevalo kar precej prostora za vozilom, v bolj tesnem prostoru pa lahko pride prav deljeno odpiranje vrat, ko lahko za nalaganje manjših predmetov posamično odpremo le zadnje steklo.

Kako velike predmete boste lahko naložili zadaj, bo seveda povsem odvisno od konfiguracije notranjosti, pa tudi od izbire dolžinske različice razreda V. Še naprej imamo namreč na voljo tri različne dolžine in ta je na primer tista najbolj priljubljena srednja dolžina, ki znaša dobrih pet metrov.

Vabljeni, da si celoten test mercedes-benza razreda V ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.