V ekipi Avtomobilnosti vselej iščemo tehnološki napredek. Torej z veseljem sprejmemo avtomobilske novosti, ki z novimi tehnologijami prinašajo večje udobje v vožnji, bolj ekološko vožnjo in seveda tudi varnejšo vožnjo.
Po drugi strani pa smo tudi zagovorniki druge opcije – torej opcije, ko se stvari smiselno poenostavi. In ravno to – poenostaviti, pa tudi poceniti sta ključni nalogi novega suzuki swifta.
Zgodovina swifta se je v Evropi začela pisati leta 1985, ko je Suzuki pod tem imenom k nam izvozil svoj model cultus. Zato boste verjetno na ta model pomislili tudi sami, pa čeprav je Suzuki uradno zgodovino swifta začel pisati šele leta 2004. Ne glede na to je šlo pri vseh generacijah swifta za evolucijo majhnega, lahkega in navsezadnje tudi dokaj dinamičnega avtomobila, ki je bil kot globalni model priljubljen praktično povsod po svetu.
Masa igra ključno vlogo
Moram priznati, da se mi zdi prav osvežujoče, ko je že tako na prvi pogled povsem jasno, da Suzuki z novim swiftom povsem sledi začrtani poti oziroma poslanstvu tega modela.
Kot namiguje že njegovo ime, je bil ta avto doslej pravi sinonim za lahkotno vožnjo. Čeprav ga nekateri morda bolj poznate po športnih različicah – te so nosile ime "sport", pa tudi "GTi", je bil swift dokaj dinamičen že v osnovnih. Novi swift je po dimenzijah predhodniku skoraj enak in to pomeni, da gre za enega manjših predstavnikov svojega segmenta. Ampak še bolj kot mere nas je pri tem avtomobilu običajno navdušila njegova manjša teža.
Čeprav je novi swift na račun novih asistenčnih sistemov pridobil nekaj kilogramov, njegova masa še naprej ne presega ene tone, kar pomeni, da je lažji od pravzaprav vseh primerljivih avtomobilov. Po prvih kilometrih na slikovitih cestah v okolici francoskega Bordeauxa lahko rečem, da dokazuje – še posebej električnim avtomobilom – da je užitek v vožnji še kako pogojen z maso vozila. Masa vozila se namreč zelo občuti v zavojih in zaviranjih, obenem pa dobro vemo, kako je s tistim razmerjem med močjo motorja in kilogrami. In če je ta masa idealno razporejena, je vozna izkušnja resnično prijetna in sproščujoča.
Ne turbo, ampak atmosferski motor
Zelo prijetno dinamičen je torej zaradi manjše mase tudi motor novega swifta. Pod motornim pokrovom ohranja 1,2-litrski bencinski motor z dobrimi 60 kilovati moči. Ampak pozor: po novem gre za trivaljni motor brez kakšne turbo podpore. Torej za 1,2-litrski atmosferski trivaljnik, ki je danes prava redkost.
Da je avto resnično poceni, pa mora biti poceni tudi sama vožnja. Poleg blago hibridne tehnologije, ki prihrani nekaj decilitrov, ima swift tako tudi izboljšano aerodinamiko. Kot so nam pokazali inženirji, gre za predvsem optimizirano oblikovanje karoserije pa tudi nekatere bolj skrite detajle.
Ostaja klasika
Notranjost je zelo klasična. Pred voznikom so klasični analogni merilniki, veliko je fizičnih gumbov – tudi za radarski tempomat, ki je po novem celo del serijske opreme – in veliko je robustne plastike, ki so jo oblikovalci poskušali prekiniti z ličnimi detajli.
Swift bo po prvih zbranih vtisih torej še naprej zelo zanimiv in primeren za razgibane slovenske ceste. Če vas te razgibane ceste pogosto vodijo dlje od vsakodnevnih poti, pa bo za vas morda zanimivo tudi dejstvo, da je pri tem avtomobilu še naprej na voljo tudi štirikolesni pogon.
To pomeni, da swift ostaja eden najcenejših avtomobilov s štirikolesnim pogonom, kar je vsekakor lahko pomembna niša. Ta štirikolesni pogon deluje popolnoma samodejno, na zadnji kolesni par pa lahko pošlje do 50 odstotkov moči. No, in če je swift na voljo tudi s CVT-menjalnikom, boste morali pri štirikolesnem pogonu nujno poseči po 5-stopenjskem ročnem menjalniku.
Še več o zanimivem modelu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Pogovarjali smo se z Masao Koborijem, glavnim inženirjem za model swift in Gakujem Ošimo iz marketinškega oddelka Suzuki Europe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje