Hyundai je insterja opremil s precej majhno litij-ionsko baterijo iz nikelj-kobalt-mangana (NMC). Te baterije so na splošno dražje od baterij iz litijevega železovega fosfata (LFP), ki jih uporabljajo konkurenti v nizkocenovnih električnih vozilih. Toda majhna velikost baterije pomaga nadomestiti višje stroške. Foto: Hyundai
Hyundai je insterja opremil s precej majhno litij-ionsko baterijo iz nikelj-kobalt-mangana (NMC). Te baterije so na splošno dražje od baterij iz litijevega železovega fosfata (LFP), ki jih uporabljajo konkurenti v nizkocenovnih električnih vozilih. Toda majhna velikost baterije pomaga nadomestiti višje stroške. Foto: Hyundai

V Evropi novi električni avtomobili v povprečju stanejo dobrih 25.000 evrov. Da bi se ta vrsta pogona razširila, morajo cene pasti. Proizvajalci se tega zavedajo, zato so za prihodnje mesece in leta napovedali več cenejših modelov.

Južni Korejci nameravajo z insterjem tekmovati tudi v Evropi, kjer znamke druga za drugo napovedujejo modele za manj kot 25.000 evrov, celo 20.000 evrov. Volkswagen pripravlja modela ID.1 in ID.2. Mali avtomobil dacia spring iz skupine Renault ima osnovno ceno okoli 18.000 evrov. Renault 5 bo ob prihodu poleti predvidoma stal okoli 25.000 evrov. V tem cenovnem razredu je tudi citroen e-C3, Fiat je najavil električno pando. Kitajska skupina BYD želi model seagull prodajati tudi v Evropi za protivrednost manj kot 20.000 evrov. Cena za mali električni Hyundai še ni znana. Pri Hyundai pravijo, da so "sredi procesa oblikovanja cen".

Insterja bodo izdelovali v Južni Koreji in bo tam na prodaj poleti. Nato bo uveden v azijsko-pacifiški regiji, na Bližnjem vzhodu in v Evropi. Pozneje bo sledila različica z imenom inster cross z robustnejšo zasnovo. Foto: Hyundai
Insterja bodo izdelovali v Južni Koreji in bo tam na prodaj poleti. Nato bo uveden v azijsko-pacifiški regiji, na Bližnjem vzhodu in v Evropi. Pozneje bo sledila različica z imenom inster cross z robustnejšo zasnovo. Foto: Hyundai

Cenejša proizvodnja

Hyundai je uporabil nekatere trike, s katerimi želi znižati ceno insterja. Prvič, model ne bo temeljil na platformi modelov ioniq. Namesto tega gre za prenovljeno različico bencinskega hyundaia casperja, vendar pa je električni model veliko bolj prostoren, zagotavlja proizvajalec. Hyundaieva paradna električna avtomobila, poimenovana ioniq – kompaktni križanec Ioniq 5 in limuzina Ioniq 6 –, temeljita na proizvajalčevi električni mobilni platformi. Vendar pa imata oba modela zaradi dovršenih tehničnih lastnosti tudi višjo ceno.

Inster bo cenejši tudi na račun manjše baterije, toplotno črpalko bo na primer treba doplačati. Izdelovali ga bodo v Južni Koreji.