"Dva voznika avtodoma od stotih povzročita avtomobilsko škodo, medtem ko so stvari zanimive pri kasku. Skoraj vsak peti avtodom, odvisno od škode, je poškodovan tisti, ki je kasko zavarovan," je za Avtomobilnost povedal prevzemnik tveganja pri Zavarovalnici Triglav Tomaž Dimer.
"Več kot polovica škode, skoraj 60 odstotkov, se zgodi zaradi razbitja stekla, za slabo polovico pa so vzrok trčenja. Veliko poškodb nastane med manevriranji v ozkih ulicah. Včasih voznik avtodoma z levo stranjo podrsa desno stran avtomobila. V avtokampih, v katerih so borovci in teren ni raven, se avtodom nagne in pride do trka," našteva Dimer.
Ne pozabite na rezervno pnevmatiko
Gorazd Jakše, direktor službe Prodaja v podjetju Adria Mobil, je opozoril še na eno napako, ki jo delajo začetniki in jo je naredil tudi sam večkrat: "Uporabniki imajo avtodom za hišo in ga preveč obtežijo. S seboj vzamejo preveč stvari. Na začetku se je to zgodilo tudi meni, ko smo kot mlada družina odšli na dopust. Odšli smo v Grčijo in avtodom napolnili s kolesi, na streho smo dali jadra in posledično ni bilo prostora v garaži. Zato smo pustili rezervno pnevmatiko doma, misleč, da je oprema za popravilo pnevmatike dovolj. Žal, v treh tednih v Grčiji, smo imeli kar trikrat gumidefekt. Večja težava kot dodatni stroški zaradi nakupa novih pnevmatik je bila, da smo tri dni, namesto da bi preživljali dopust, imeli opravke z vulkanizerjem."
Jakše opozarja, da je treba imeti sklenjeno zavarovanje za take primere. To je nujno, da te rešijo kjer koli v Evropi ali po svetu, če se ti zgodi neka nevšečnost. "Poveš, da voziš avtodom, da je avtovleka seznanjena," pravi sogovornik.
Na videz manjša poškodba je lahko katastrofalna
Pogosta težava, s katero se srečajo vsi avtodomarji, je vožnja po ozki cesti. Čeprav se zdi nesreča in škoda nedolžna, je popravilo lahko zelo zahtevno. "Ko je treba enkrat razdirati pohištvo, je treba polovico avtodoma podreti oziroma zamenjati celo steno, da se zagotovi vodotesnost. Zneski popravila so hitro tudi 20.000 evrov in več. Avtodom je sestavljen in trpežnega materiala, predvsem stena, ampak ko se sooči z borovcem, ki se ne bo premaknil, jo najslabše odnese prav stena avtodoma," pravi Dimer, ki opozarja še na eno tipično trčenje. "Ko se potniki odpravijo na pot, pogosto pozabijo zapreti strešno okno, ki ga nevede odlomijo."
Vodo dotočite na cilju
Jakše nam je dal še en uporabni nasvet, ko se odpravljamo na pot z avtodomom: "Vsakemu avtodomarju bi svetoval, da ne napolni posode za vodo do vrha, ampak jo napolni toliko, da bo imel dovolj vode do cilja, do katerega je namenjen, potem pa tam dodatno dotoči vodo. Naši produkti imajo v posodah 140 litrov vode, potem je voda še v samem bojlerju v sistemu. Hitro smo na nekih dodatnih 200 kilogramih. Avto je zaradi tega slabše vozen, poraba goriva je večja."
In še ena težava, ki lahko uporabnika avtodoma začetnika zmoti, je točenje vode in goriva. Odprtini za točenje sta lahko druga zraven druge. Sogovornik nam je povedal, da se je že zgodilo, da je uporabnik avtodoma točil vodo ali gorivo v napačno posodo. "To zna biti zelo neprijetno zaradi čiščenja. Vso inštalacijo je treba zamenjati, strošek pa je velik," pravi Jakše.
Vabimo vas, da si ogledate videoreportažo iz oddaje Avtomobilnost, v kateri izveste še več uporabnih nasvetov pri vožnji avtodoma.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje