Kot se za vse velike zgodbe spodobi, je tudi quattro svojo pot začel z oznako “strogo zaupno”. Stroške, ki so nastajali v majhni ekipi razvojnikov, pa so “skrili” pod delovno ime, ki se je glasilo: nalog za razvoj 262. Večina uprave dolgo ni vedela, kaj razvijajo inženirji razvojnega oddelka. Foto: MMC RTV SLO/Boštjan Podlogar
Kot se za vse velike zgodbe spodobi, je tudi quattro svojo pot začel z oznako “strogo zaupno”. Stroške, ki so nastajali v majhni ekipi razvojnikov, pa so “skrili” pod delovno ime, ki se je glasilo: nalog za razvoj 262. Večina uprave dolgo ni vedela, kaj razvijajo inženirji razvojnega oddelka. Foto: MMC RTV SLO/Boštjan Podlogar

Riddle: ID: mHMMmzj9

Pred vami je najbolj avtomobilnostni kviz v Sloveniji! Vsak teden bomo za vas pripravili eno zanimivo vprašanje, s katerim bomo na preskus postavili vaše znanje o avtomobilih, prometu in mobilnosti na splošno. Namen kviza je razkrivati številne neznane zgodbe, ki so zaznamovale avtomobilsko zgodovino in prometno mobilnost. Na zastavljeno vprašanje vam ponujamo tri rešitve, vi pa izberite pravo. Čez teden dni bomo razkrili pravilni odgovor in osvetlili ozadje zgodbe.

Namig k vprašanju

V tragediji Romeo in Julija se pojavi znani citat, ki govori o tem, da bistvo stvari ni v njenem poimenovanju. Ne glede na to, kako imenujemo vrtnico, bo njen vonj vselej enak. Tako Julija pravi: "Kaj je v imenu? Kar imenujemo vrtnica, bi enako dišalo pod katerim koli drugim imenom." Kot vemo, naivno in predvsem neskončno zaljubljeno dekle s tem sporoča, da je njen Romeo tak, kot je, ne glede na priimek, ki ga nosi. Prinaša pa njegov priimek s seboj kup težav, česar ljubezen seveda ne želi videti, zato jo imamo tako radi.

Romeo in Julija nista omenjena po naključju, saj je za vogalom tudi njuna alfa. Izbira avtomobilskega imena je, tako kot kaže zgodovina, mešanica vsega mogočega. Na eni strani imamo ljubezen v najbolj prvinski obliki, praviloma do žensk (Flavia, Giulietta, Dyane, Mercedes, Zoe …), potem je tu občudovanje živali (mustang, beetle, gallardo, jaguar, viper …) ter poklon krajem (Rio, Cherokee, Torino, Toledo, Ibiza …). Na drugi strani pa imamo v smislu prodajne psihologije manj tvegane alfanumerične rešitve (A4, LS, XC90, X5, GS 450 …), ki so tudi bolj logične in konsistentne v razvrščanju hišnih modelov po velikostni in namenu. Take oznake pa so seveda manj čustvene.

V pomoč pri tokratnem vprašanju vam je bolj kot to lahko predvsem namig, da je ime quattro nastalo v glavah inženirjev, ki so sistem razvijali, ne v pisarnah hišnih strokovnjakov za trženje, kar je sicer pravilo. Ti so imeli povsem drugačen pogled na poimenovanje.