Na katrco nas vežejo spomini, skorajda ga ni voznika, ki ne bi imel vsaj ene anekdote, povezane s katrco, sploh v Franciji in tudi v Sloveniji, kjer so jih izdelali več kot pol milijona.
Dokaz za to, kako priljubljen je renault 4 ali katrca, smo dobili že kar na prvem fotografskem postanku. Z Renaultom smo namreč v Avtomobilnosti v okoli Pariza zaznamovali 60 let renaulta 4, slavne katrce. Starejše gospe so nas obkrožile in občudovale avtomobil, ki je bil zelo priljubljen pri nežnejšem spolu.
Pred šestdesetimi leti so začeli s tremi različicami katrce, R3, R4 in R4L – L je označeval limuzino, a izraz limuzina je pomenil zgolj to, da je imel avtomobil z oznako L tri bočna okna na vsaki strani. In samo ta limuzinska različica se je ohranila, L pa je avtomobilu dal vzdevek: 4L namreč Francozi preberejo "katrel", kar zveni podobno kot katra.
Za kmetice in manekenke
Katrca je nastala kot odgovor na Citroënovega spačka, ki je nastal 10 let prej z namenom, da so imele francoske kmetice možnost konec tedna peljati na tržnico več ducatov jajc, ki se na makadamu in luknjastih cestah niso smela razbiti. Katrca je bila v osnovi ravno tako udoben traktor, ampak ponudila je bistveno več. Marketing v Renaultu si je zamislil katrco Parisienne. Parižanko, seveda.
Dominique-William Jacson, vodja ekipe arhivarjev pri Renault Classic, je povedal: "Akcija v partnerstvu z žensko revijo Elle, Ona, je imela naslov Ona prime za volan. Testno skupino je sestavljalo več sto avtomobilov. Ženske so jih preizkušale 48 ur, nato pa so izpolnile anketo. Renault jih je spraševal, kaj jim je všeč in kaj bi lahko izboljšali. Tako je dobil dobre podatke o okusu žensk. Zelo uspešni so bili vzorci na bokih. Tako uspešni, da so leta 1964 začeli proizvodnjo prve omejene serije R4 parisienne."
Ampak lepe Parižanke je katrca navdušila že leto prej. Štiri mlade vrhunske manekenke agencije Elite, pustolovke, so se odločile, da bodo prevozile obe Ameriki. Krenile so iz Ushuaie na Ognjeni zemlji in se vozile do Anchoragea na Aljaski. To je 40.000 kilometrov v štirih mesecih in pol. Avtomobili so zdržali.
"Podvozje je nekoliko višje, saj so bile južnoameriške ceste takrat bolj steze kot ceste. Prečkanje Južne Amerike je bilo takrat precej tvegano, saj je bilo tam kar nekaj diktatur. Dekleta so izginila. GPS-a ali prenosnih telefonov ni bilo. Ljudje so bili v skrbeh zanje. Čez nekaj dni so se znova pojavila. Zabavala so se z vojaki, da bi jim potovanje ostalo v lepem spominu. Prišle so žive in zdrave," nam je pojasnil zgodovinar.
Številne različice
Avtomobil v muzeju hranijo še danes. Na njem je veliko udrtin in prask.
Za četrti največkrat izdelani avto se razume, da je doživel številne predelave, olepšave, dodelave, izboljšave. Številni so skrbno shranjenih v prostorih tovarne v Flinsu, kjer ekipa osmih arhivarjev ohranja kolekcijo osemstopetdesetih starih renaultov v kar se da prvinski kondiciji. Renault namreč nima svojega uradnega muzeja, kjer bi bili avtomobili, naloga arhivarskih mehanikov je namreč poskrbeti, da je vsak avto v zbirki vozen.
Za potrebe obletnic, kot je letošnja, včasih pripravijo tudi kaj nepričakovanega. En dan prezgodaj smo jih obiskali, da bi lahko v živo videli letečo katrco, smo pa obiskali Renaultov atelje na Elizejskih poljanah, prvi in zadnji avtomobilski prodajni salon na tej ultra dragi pariški aveniji, v njem pa smo med drugim videli tudi betonsko katrco.
Renault pa je že najavil, da utegne katrca spet zapeljala na ceste. Tokrat v električni različici.
Vabljeni k ogledu video reportaže iz oddaje Avtomobilnost.a
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje