V poskusu novega sejemskega koncepta povezovanja med strokovno, poslovno in splošno javnosti se bo v prihodnjih dneh v Münchnu srečevalo in si izmenjalo vse, kar tako ali drugače sestavlja sodoben ekosistem mobilnosti.
Na največjem festivalu mobilnosti je tudi ekipa Avtomobilnosti, ki bo v novi sezoni oddaje Avtomobilnost predstavila pogovore z zanimivimi sogovorniki in pogled v zakulisje dogajanja na salonu.
Prvi vtis je že zdaj popolnoma jasen in brez dvoma lahko rečemo, da bo šel letošnji Münchenski salon v zgodovino kot avtomobilski salon, na katerem se je zgodilo, kar smo vsi vedeli, da se bo. Le datuma nismo vedeli. Kitajske znamke so prišle na salon v vsem svojem sijaju in na način, kot smo bili še pred nekaj leti vajeni videli domače, evropske znamke.
Kitajska PR-ofenziva, sledi prodaja
Letos je število kitajskih avtomobilskih znamk skoraj dvakrat večje kot leta 2021, a je več kot očitno jasno, da je njihova strategija vstopa na trg Evropske unije precej tradicionalna. Najprej veliko blišča na salonu, to se dogaja prav zdaj v Münchnu. Hkrati so v pogon spravili tudi evropske oglaševalske stroje, v nadaljevanju sledi vzpostavitev drobnoprodajnih mrež ob močni podpori prodaje vozil po medmrežju ter odpiranje tovarn znotraj meja Evropske unije. V tem pogledu sta najbolj prodorni znamki BYD in MG, a sledile bodo tudi druge, in ni jih malo.
Kitajski avtomobilski trg je tako ploden, da vsako leto zraste nekaj novih znamk. Kar 58 odstotkov kitajskih avtomobilskih znamk je namreč mlajših od deset let.
Vse oblike mestne mobilnosti
Elektromobilnost, avtonomna vožnja, hitro polnjenje baterije z velikim dosegom in do uporabnika prijazne funkcije programske opreme – vse to so vroče teme, ki si bodo v prihodnjih dneh podajale roko na različnih lokacijah, tako na sejmišču kot v njegovi okolici in še posebej v mestnem jedru Münchna. To je pomembno sporočilo Münchenskega IAA-ja, ki poskuša z integracijo vseh deležnikov mobilnosti, od urbane mikromobilnosti do digitalno povezane in deljenja avtomobilov dokazati, da je v vmesnem času prehoda v nove oblike mobilnosti vloga sodobnih sejemskih dogodkov predvsem ta, da organizirajo različne prostore srečevanj in izmenjave za različne deležnike mobilnosti, hkrati pa jih vendarle poveže v enoten dogodek.
Koncerti in svetovni zvezdniki
Težav s takim konceptom vsekakor ni malo, saj so dogodki na različnih koncih mesta zalogaj tako za razstavljavce kot obiskovalce. Je pa res, da so tudi vsebine zelo različne in vsi obiskovalci ne obiščejo vseh. Dogodki v mestnem jedru so svet zase, razstavljavci, ki so še včeraj hiteli s postavitvami velikih in markantnih salonov na prostem, pa bodo imeli v prihodnjih dneh priložnost svoje izdelke in vizije prihodnje mobilnosti predstaviti kar v središču Münchna. Na najvidnejših trgih v mestu, od Ludwigstraße in Hofgartenstraße do Odeonsplatza, Königsplatza, Wittelsbacherplatza in Max-Joseph-Platza bo ob različnih konceptih in klasičnih avtomobilih tudi koncertno dogajanje. Med obiskovalce so razdelili kar 5000 brezplačnih vstopnic za vsak koncert na prostem. V sklopu celotnega dogajanja so na voljo testne vožnje z električnimi kolesi, avtomobili in drugimi prevoznimi sredstvi pa konference ter strokovne predstavitve. Kot se za velike dogodke tudi spodobi, je na salonu tudi nekaj zvezdnikov.
Več Hollywooda manj avtov
Ker to ni več samo avtomobilski salon, tudi v tem pogledu v ospredju niso več le šefi največjih avtomobilskih znamk, ampak to mesto vse bolj zasedajo globalni zvezdniki iz drugih področji. Hollywood je vselej primerno mesto za povezovanje in mreženje. Letos je pozornost medijev namenjena igralki Natalie Portman, ki se v Münchnu predstavlja kot podnebna in mobilnostna aktivistka. Portman, ki je ob odlični igralski karieri aktivna tudi kot režiserka in scenaristka, po izobrazbi pa je diplomantka psihologije na Harvardu, je sicer znana po tem, da se aktivno opredeljuje pri različnih družbeno političnih vprašanjih, od neenakosti, pravic žensk in revščine, do veganstva in varstva podnebja. Njeno razmišljanje o mobilnosti, ki je zaradi narave njenega dela zelo svetovljansko, s tem pa tudi ogljično obremenjujoče, bo pospremilo sicer zelo strokovno in živahno dogajanje na različnih sejemskih multimedijskih odrih, na katerih se bo na 150 konferenčnih dogodkih zvrstilo kar 500 razpravljavcev, ki bodo razmišljali o vsem, kar se premika in se bo premikalo v prihodnje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje