Zdi se, da evropska podjetja počasi izgubljajo primat nad sponzorstvom velikih evropskih športnih dogodkov. Marca je Nemce šokirala novica, da bo od leta 2027 dalje njihove nogometne idole namesto domačega Adidasa oblačil ameriški Nike. Že predtem pa je – sicer bolj po tiho – UEFA sporočila, da se kopici pokroviteljev pridružuje tudi družba BYD, ki bo skrbela za prevoz nogometašev, pomočnikov, prostovoljcev in drugih sodelujočih z enega prizorišča do drugega.
Kot so pojasnili januarja, so se za partnerstvo z največjim kitajskim proizvajalcem električnih vozil odločili, ker se njihovi viziji prekrivata. BYD je proizvajalec zelenih avtomobilov, "UEFA pa si prizadeva za bolj zeleno in bolj trajnostno evropsko prvenstvo," je tako med drugim zapisal direktor trženja pri UEFI Guy-Laurent Epstein in dodal: "BYD je kratica za Build Your Dreams (Zgradi svoje sanje), kar se navezuje tudi na evropsko prvenstvo, kjer igralci in ekipe odločno sledijo svoji strasti in trdo delajo, da bi zgradili svoje sanje na igrišču in na koncu dvignili prestižno trofejo Henrija Delaunayja v Berlinu 14. julija."
A ravno to, da je eden od glavnih pokroviteljev prvenstva, ki poteka v Nemčiji, avtomobilski velesili, kitajsko podjetje, je marsikoga zmotilo. Ni pa to prva taka odločitev, piše Deutsche Welle. Že leta 2006, ko je bilo v Nemčiji svetovno prvenstvo v nogometu, je bil za uradnega prevoznika izbran "tujec", južnokorejski Hyundai.
Letos je med uradnimi sponzorji pet kitajskih družb, poleg BYD-ja še na primer digitalna platforma za plačevanje Alipay, proizvajalec naprav in (pametne) elektroniki Hisense in proizvajalec pametnih telefonov Vivo. Profesor Henning Vöpel, direktor centra za raziskovanje evropskih politik, je glede tega za DW poudaril, da ni realno pričakovati, da bodo sponzorji tako velikega mednarodnega dogodka samo "domači", pa naj bodo nemški ali evropski, saj je cilj vsakega sponzorja predstaviti svoj izdelek oz. storitev širšemu občinstvu in s tem trgom.
"UEFA se pri tem, jasno, odloča na podlagi dveh meril: Kdo ponuja največ? In kdo je strateško najzanimivejši," je poudaril za DW in dodal, da ni presenetljivo, da se kot sponzorji najbolj ponujajo kitajske družbe: "Oni ima velik interes in zato so pripravljeni tudi največ plačati." Kot opozarja, namreč sponzorstvo v športu ni sprotna poslovna odločitev, ampak dolgoročna naložba, česar se veliki igralci na svetovnih trgih zelo dobro zavedajo.
Odnosi med Evropo in kitajskimi proizvajalci električnih avtomobilov se medtem ravno pred začetkom prvenstva zaostrujejo. Kot smo poročali, je Evropska komisija v sredo Peking obvestila, da namerava s 4. julijem uvesti dodatne carine na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske, ki bi se lahko zvišale za od 17 do 38 odstotkov.
Razlog za to odločitev Evropske komisije so preliminarne ugotovitve preiskave, da imajo avtomobilski izdelovalci na Kitajskem dodatne koristi zaradi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige, s čimer po pojasnilih EK-ja ogrožajo interese podjetij, ki ta vozila izdelujejo v Evropski uniji.
Če v pogovorih s kitajskimi oblastmi ne bodo dosegli preboja, bo Unija te carine začasno obračunsko uvedla 4. julija, dejansko pa bi jih lahko carinske oblasti v Uniji začele pobirati šele ob dokončni odločitvi za uvedbo kazenskih carin. To bi se lahko zgodilo najpozneje v štirih mesecih po uvedbi začasnih ukrepov, torej novembra, veljale pa naj bi pet let. Nemčija uvedbi carin sicer nasprotuje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje