V tem primeru ne gre za klasičen štirikolesni pogon, ki ga je Nissan desetletja tako uspešno vgrajeval v svoje številne priljubljene terence. Gre za pogon e-4ORCE. Kot govori že samo ime, je to električni štirikolesni pogon, ki deluje na podlagi dveh elektromotorjev – po enega na prednji in zadnji osi.
Nissan pravi, da je to prihodnost štirikolesnega pogona. Ne le zaradi vsesplošne usmeritve k elektrifikaciji, ampak predvsem zato, ker naj bi bil takšen pogon boljši od klasičnega – torej mehanskega. In to so nam tokrat poskusili tudi dokazati.
Na led zapeljali dve veliki športni terenski vozili
Tokrat smo sedli v razmeroma velika in zajetna terenca, X-traila s hibridnim, in ariyo s popolnoma električnim pogonom. Nissan odgovarja, da si vozniki na stari celini želimo dobrih, tistih “pravih vozniških” voznih lastnosti tudi pri zajetnih, družinskih športnih terencih. Na ledenem finskem jezeru smo imeli tokrat na pnevmatikah žebljičke, zato smo preizkušali tudi značilni “scandinavian flick”. Gre za nadzorovano drsenje v nasprotno smer pred zavojem, da lahko zadek avtomobila lepše zdrsne v naslednjem, tako pa skozi zavoj nesemo večjo hitrost.
Pri tem početju so zelo pomembni uravnoteženost in stabilnost vozila ter čim manjše nagibanje karoserije. In ne nazadnje, to je seveda pomembno tudi pri vsakodnevni vožnji, da se na primer potniki dobro počutijo oziroma jim med vožnjo ni “slabo”.
Tudi driftali smo
V primeru Nissanovega električnega štirikolesnega pogona se navor zelo natančno porazdeljuje med prednji in zadnji kolesi – pa tudi na desni in levi kolesi – torej na vse štiri strani avtomobila. To vozilu omogoča dodatno stabilnost in boljšo trakcijo. Ne gre le za trakcijo pri pospeševanjih, temveč tudi neodvisno upravljanje zavor za vsakega od štirih koles, kar povečuje stabilnost vozila tudi pri zaviranjih.
Pravzaprav ima pri teh novodobnih štirikolesnih pogonih voznik dokaj malo nadzora. Naša naloga je predvsem, da se pravilno zapodimo v ovinek, potem pa smo dokaj odvisni od tega, kaj nam omogoča programska oprema, ki narekuje delovanje štirikolesnega pogona. In od programske opreme, torej asistenčne elektronike bi pričakovali, da avtomobil želi poravnati, nas čim prej spraviti v stabilen oziroma predvidljiv položaj.
Tokrat smo s tema družinskima terencema tudi “driftali” oziroma prav užitkarsko drseli. To pomeni, da je zadek avtomobila prijetno živahen, želi prehiteti prednji del avtomobila, to pa obenem pomeni tudi manj podkrmarjenja.
Kako pa je to vse skupaj videti v praksi – izza volana? Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje