Če ima audi sodo številko v oznaki, potem po novem vemo, da gre za električni audi. Vsi avtomobili, ki pa imajo liho oznako, so po novem TFSI-ji ali pa TDI-ji, se pravi elektrificirani audiji s primarnim bencinskim ali dizelskim motorjem. V Avtomobilnosti smo bili na premiernem razkritju A5, petica torej označuje, da ga poganja motor z notranjim zgorevanjem. In pri A5 se je zgodila revolucija, saj ni več kupe, sportback ali cabrio, A5 je po novem tudi audi A4.
Seveda sta novo oznako dobila samo limuzina in karavan tega velikostnega razreda, SUV-različica, ki smo jo tudi spoznali, še naprej nosi oznako Q5.
Vsi trije modeli so tehnično sorodni, vozijo na isti, povsem na novo zasnovani premijski platformi za vozila s pogonom na notranje zgorevanje. Vsi trije imajo tudi podobno notranjost, oblikovano po zadnjih Audijevih smernicah, torej z visoko nameščenim In čez vso armaturno ploščo razpotegnjenim ukrivljenim zaslonom na dotik.
Tehnično izpopolnjenost tega zaslona pa so ublažili z veliko mehke tkanine. Na zunaj je oblikovalska zgodba teh bencinskih in dizelskih audijev drugačna od električnih audijev.
V Avtomobilnosti smo se pogovarjali z vodjo oblikovanja za model A5 Jakobom Hirzelom.
Tehnika v ospredju oblikovanja vozila
Vprašali smo ga, ali lahko primerjamo obliko audijev z motorjem z notranjim zgorevanjem in audijev na električni pogon.
"Prednji del je drugačen. Na obeh avtomobilih imamo mrežo z enim okvirjem, toda pri različicah z motorji na notranje zgorevanje je značilen ploščat enodelni okvir maske 'singleframe' s tridimenzionalno strukturo satovja. Pri električnih avtomobilih je enojna rešetka okvirja obrnjena," pojasni Hirzel.
Ker Audi z novo družino modelov A5 začenja novo poglavje v zgodovini srednjega razreda vozil in hkrati nadomešča model A4, so oblikovalci v ospredje postavili proporcionalna razmerja. Pri Audiju poudarjajo, da tako limuzina kot karavanski avant poosebljata športno bistvo oblikovalske filozofije Audi. To se kaže tudi na pokrovu motorja. Hirzel pravi: "Pri A5 še vedno potrebujemo dolg pokrov, pod katerim je klasični motor. Še vedno potrebujemo prostor za motor. Pokrov motorja je tudi nekoliko nižji."
Ko smo, preden so pri Audiju pred nami razkrili novosti, zunaj na kavi klepetal z Audijevimi oblikovalci, sem jih dregnil, da predvidevam, da bo šlo večinoma bolj za evolucijo. Pa so me hitro popravili.
Ne, ta dizajn bo bistveno naprednejši. "Napredno oblikovanje pomeni, da smo estetsko obliko združili z drznostjo in z inovativno tehnologijo. "Vorsprung durch Technik," to za Audi še vedno velja. Pomembna stvar pri našem oblikovanju je, da skupaj z obliko predstavimo tudi napredno tehnologijo. Tako lahko ustvarjamo res privlačne izdelke, ki pa ostajajo brezčasni in osupljivi še mnogo let," dodaja sogovornik.
Mehki hibrid, ki zmore veliko
Sprednji del vozila zaznamujejo tanki in natančno oblikovani žarometi. Zaradi koncepta "softnose", ki se odraža v odbijaču, je pokrov motorja poravnan s sprednjim delom. Poudarjene linije, ki štrlijo z ramenskega dela na sprednjih in zadnjih kolesih, spominjajo na zgodovinski Audi quattro in so ključni element oblikovalske DNK-znamke, še pravijo pri Audiju. Zadek vozila prav tako združuje element estetike na eno strani in športnost ter inteligentno tehnologijo. To so nam pri Audiju pojasnili s kombinacijo oblikovalske geometrije zadka z neprekinjenim, tridimenzionalno zamaknjenim svetlobnim trakom, ki daje zadku novega modela A5 t. i. optično dinamiko. Sodobno obliko so zagotovili tudi z odbijačem s temnim difuzorjem in pravokotnimi okvirji izpušnih cevi.
V Avtomobilnosti pa smo imeli priložnost spoznati še novo, tretjo generacijo uspešnega SUV-modela iz Ingolstadta, Q5. Tudi tu številka 5 označuje, da je narejen na popolnoma novi platformi PPC (Premium Platform Combustion), ki poleg bencinskih vključuje tudi dizelske motorje. A zelo pomembno je, da je avto vseeno elektrificiran. Najzanimivejši je blagi hibrid, ki bi bil lahko glede na zmogljivosti tudi polni hibrid.
Novi sistem MHEV plus temelji na 48-voltnem električnem sistemu, podpira motor z notranjim zgorevanjem in hkrati povečuje njegovo zmogljivost. Nov generator pogonskega sklopa (TSG) omogoča delno električno vožnjo, ki prispeva k manjši porabi goriva. TSG ima poleg tega funkcijo, da lahko za kratek čas motorju z notranjim zgorevanjem doda do 18 kW (24 KM) električne moči. Pri zaviranju TSG vrača energijo v baterijo (rekuperacija) z močjo do 25 kW. Zato sta manevriranje in parkiranje v električnem načinu mogoča v omejenem obsegu. Zaradi možnosti uporabe izključno električnega kompresorja klimatske naprave lahko klimatska naprava deluje tudi, ko vozilo stoji pred semaforjem in motor z notranjim zgorevanjem ne deluje.
Z integriranim zavornim regulacijskim sistemom (iBRS), ki omogoča kombiniranje sistemov, je mogoče povsem ločiti zavorni pedal in zavorno hidravliko. Pri modelih s sistemom MHEV plus na primer iBRS omogoča zaviranje brez pritiska pedala in z rekuperacijo doseže potreben pojemek brez uporabe mehanske kolesne zavore. To pomeni, da se zaviranje sprva doseže izključno z rekuperacijo. Mehanska kolesna zavora se sproži šele po močnejšem pritisku zavornega pedala. To pa po zagotovilu Audijevih inženirjev, s katerimi smo se pogovarjali, ne vpliva na zavorni občutek.
Vabljeni, da oba nova modela Audija, A5 in Q5, spoznate skozi komentarje Audijevih strokovnjakov, ki so razvili vozilo. V Avtomobilnosti smo se pogovarjali z Jakobom Hirzel (vodja oblikovanja za model A5), Juanom Carlosom Huerto Martinezom (vodja oblikovanja Q5), Bastianom Bahrom (razvoj MHEV motorjev) in Dominicom Sternom (produktni marketing Q5). Vabljeni pa tudi, da si ogledate videoreportažo iz Avtomobilnosti o električnem audiju A6 e-tron – prvem električnem sportbacku in prvem električnem avantu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje