Nissan je že na začetku preteklega desetletja predstavil svoj prvi serijski električni avto. Nato smo kar 12 let čakali na drugega, ko se je uspešnemu pionirju leafu pridružila ariya. Potem smo čakali še dodatni dve leti, da je ta težko pričakovana ariya končno, uradno prispela na slovenske ceste.
Kako to, da je trajalo še dve leti več, da je avto prišel v Slovenijo? Pri slovenskem uvozniku za vozila Nissan izpostavljajo dve težavi. V Evropi je bilo ogromno pobranih prednaročil, zato so imeli prednost v proizvodnji. Druga težava pa se je pojavila z vojno v Ukrajini, ki je za seboj potegnila velike težave v proizvodnji zaradi pomanjkanja raznih sestavnih delov. V nekem trenutku je Nissan sprejel odločitev, da bodo morale določene države še malo počakati na začetek prodaje vozila.
Minimalizem in veliko notranjega prostora
V Avtomobilnosti smo ta avtomobil zato v tujini že nekajkrat preizkusili in ugotovili, da gre za nadpovprečno prostornega, pa tudi spodobno dinamičnega križanca, kar mu omogoča nova platforma, ki jo je Nissan razvil za celoten koncern.
Ariya ponuja dvo- ali štirikolesni pogon ter baterijo z uporabno kapaciteto 63 ali 87 kilovatnih ur. Manjša baterija naj bi, po sicer težko dosegljivih uradnih podatkih, zadoščala za 360 kilometrov vožnje z enim polnjenjem, večja pa za kar 500 kilometrov. Kakšno različico pa bodo predvidoma najbolj računali slovenski kupci?
Nissanove izkušnje kažejo, da se okoli 30 odstotkov kupcev odloči za manjšo baterijo, 70 odstotkov za večjo, od teh, ki se odločijo za večjo, se jih polovica odloči za dvokolesni, druga polovica pa za štirikolesni pogon.
Ko delamo vse več kilometrov z ariyo, dobivamo občutek, da gre res za nekoliko večji odmik vozila od ostalih v širši skupini avtomobilskih proizvajalcev, ki jo sooblikuje Nissan. In to je bil v resnici tudi eden izmed glavnih ciljev snovalcev tega avtomobila, ki so želeli narediti tipično japonski avto.
Prostora med voznikom in sopotnikom spredaj, kjer ni sredinske gredi sredi avtomobila, je veliko. Pri Nissanu so želeli ustvariti japonski minimalizem. Kabina ni natrpana z različnimi stvarmi. Pri Nissanu stavijo na to, da ljudje zaupajo japonski tehnologiji.
O nissanu ariyi smo v uredništvu Avtomobilnost že pripravili nekaj prispevkov, ki vam bodo ponudili praktično vse želene informacije o vozilu – zdaj, ko nas to zaradi prihoda v Slovenijo še toliko bolj zanima.
Z njegovimi snovalci smo se tako recimo pogovarjali na Švedskem, v Andori smo na najvišje ležečem dirkališču preizkušali njegov štirikolesni pogon, na tokijski obvoznici pa smo se z njim vozili kar brez rok. Vabljeni k ogledu različnih videoreportaž iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje