Zgodba dusterja se je začela z naslovom “nizkocenovni terenec”, vendar pa je z leti postal precej več kot le to. Postal je prodajna uspešnica, zaščitni znak Dacie in “avtomobilski heroj” za tiste, ki si želimo robustnega avtomobila, na katerem nas tudi kakšna v avanturi povzročena praska ne zaboli preveč. Duster je postal “kul”!
Tretje poglavje te zgodbe, ki smo ga tokrat “načeli” v Andaluziji, te ugotovitve spreminja v jedro Dacijine zgodbe. Pogled na novo generacijo jasno poudarja, da gre za dusterja – pa čeprav ima nov logotip. Logotip je Dacia uvedla čisto v zadnjem obdobju cikla pretekle generacije dusterja in ljudem naj bi bil tako všeč, da je že samemu po sebi uspelo dvigniti prodajne številke.
Uporabili poseben material
Sicer pa je novi duster predhodniku po dimenzijah skoraj enak, le da je zdaj oblikovno bolj privlačen in trendovski. In še vedno ima precej tipično terenskih detajlov. Temni plastični deli na robovih dusterjeve karoserije niso umazani, ampak vsebujejo delce bele barve. Dacia je skupaj s kemiki zasnovala poseben in delno recikliran material, ki ga imenuje “starkle”.
Gre za čvrst material, ki ima nehomogeno kemično zasnovo in ni barvan ali lakiran, to pa pomeni boljšo odpornost proti praskam in manjši ogljični odtis v proizvodnji. Po mojem mnenju je tudi po zaslugi takšnih zanimivih detajlov duster eden najbolj “kul” avtomobilov. Še bolj “kul” je seveda umazan duster!
Terenske sposobnosti še izboljšali
V pretekli generaciji sta štirikolesni pogon v dusterju izbrali kar dve tretjini kupcev, in to pomeni, da je dober oprijem na različnih podlagah v tem avtomobilu praktično nepogrešljiv. Za učinkovitejšo terensko vožnjo pri novincu skrbi poseben terenski vozni program, vozniku pa je za lažjo in predvsem varnejšo vožnjo na voljo tudi pomoč kamer in najpomembnejših podatkov na osrednjem zaslonu.
Tudi po zaslugi zajetnih 22 centimetrov odmika od tal duster ostaja izjemno kompetenten terenec. Pravzaprav gre za enega najboljših terenskih vozil, ki niso “specializirani” – torej nimajo na primer kakšnega reduktorja. Boste pa za štirikolesni pogon morali nujno izbrati različico z 1,2-litrskim turbobencinskim trivaljnikom in pomočjo blago hibridnega sklopa. Dizelski motor bo novim dusterjem namreč na voljo le še v Maroku.
Pestra motorna ponudba
Vstopni model bo medtem po novem predstavljala različica “bi-fuel” z 1,0-litrskim turbotrivaljnikom, ki jo lahko poganjata bencin in avtoplin, voznik pa vir energije za vožnjo izbira s posebnim gumbom.
Na slikovitih cestah v Andaluziji smo tokrat preizkusili še eno zanimivo različico. Gre za klasičnega hibrida, ki ga poganjata 1,6-litrski štirivaljnik in elektromotor, ki svojo energijo črpa iz baterije z zmogljivostjo 1,2 kilovatne ure.
To je pogon, ki je kot edini na voljo tudi s samodejnim, hibridnim menjalnikom, po preizkušenem sodeč, pa bo ta pogon najboljša izbira pri mestni vožnji, kjer lahko na elektriko vozimo recimo vsaj tretjino časa, obenem pa na elektriko, zelo nežno, potekajo tudi vsa speljevanja.
Znotraj modernejši
Notranjost novega dusterja je po zaslugi nove koncernske platforme še nekoliko bolj prostorna, kot je bila pri predhodniku, kar bodo občutili predvsem potniki na zadnji klopi. Sicer pa je eden največjih korakov naprej vsekakor nov 10-palčni osrednji zaslon, ki omogoča tudi brezžično povezavo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay, opcijsko pa se lahko popolnoma digitalen zaslon odslej tudi pred voznikom. V primeru izbire manjšega zaslona na sredini bo prav prišlo tudi integrirano držalo za telefon.
Prtljažnik je s 472 litri uporabne prostornine malenkost večji kot pri predhodniku, Dacia pa ponovno ponuja tudi “spalni paket”, ki prinaša zložljivo dvojno posteljo dolžine 190 cm, pod njo pa je prostor za shranjevanje predmetov.
Še več ugotovitev po prvi vožnji in pojasnila Dacijinih strokovnjakov pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje