Pri Peugeotu tudi v Sloveniji pospešeno elektrificirajo svojo modelno paleto. Priklopnim hibridom se pridružujejo 100-odstotno električni modeli, ne zanemarjajo niti elektrifikacije v razredu lahkih dostavnih vozil. Prav leto 2021 je za Peugeot v Sloveniji prelomnica na področju elektrifikacije, saj so dejansko tudi s povečano modelsko ponudbo začeli v praksi izvajati novo strategijo, poimenovano Moč izbire.
Potrebe po električnih vozilih že dolgo nazaj
Njihovi začetki na področju električnih vozil pa segajo 80 let v preteklost. Med drugo svetovno vojno, ko je bilo pomanjkanje goriva med običajnimi lastniki vozil zaradi potreb vojske veliko, so na ceste poslali 377 primerkov motornega kolesa s širokim prednjim delom VLV (vehicule leger de ville). Šlo je za malo vozilce, ki so ga izdelovali dve leti in je zmoglo s pomočjo svinčevih baterij in elektromotorja prevoziti tudi 80 kilometrov.
Ion za pridobitev izkušenj in znanja
Če se preselimo v moderno dobo, je bil Peugeot prav tako med prvimi, ki je tudi v Sloveniji ponudil električno vozilo. Se še spomine peugeota ion? "Ion je na trg pripeljal napetost," smo na spletnem portalu MMC zapisali marca leta 2011 in dodali, da je ion na slovenskem trgu začel dobo električnih vozil, pred katerimi pa je bil velik izziv, saj so imela nalogo spremeniti več kot stoletje dolgo razumevanje mobilnosti. Da množičnega navala pred desetimi leti z ionom še ni bilo mogoče pričakovati, je izdajala cena za mestno uporabo namenjenega štirisedežnega vozila, ki je bila dobrih 35 tisoč evrov. Električni motor z največjo močjo 47 kilovatov in 180 Nm navora je sicer suvereno poganjal 1.120 kilogramov težko in le 3,47 metra dolgo vozilo, ki je moralo s seboj voziti veliko, 230 kilogramov težko baterijo.
Kot je v pogovoru za Avtomobilnost povedal Adam Kavšek, direktor P Automobil Importa, zastopnika za znamko Peugeot v Sloveniji, je bil ion za znamko dragoceno vozilo, saj so z njim elektriko približali svoji servisni in prodajni ekipi po vseh salonih v Sloveniji. Zato imajo danes, ko gre z elektrifikacijo zares, prav v vseh regijah veliko izkušenj z električnimi vozili. Kavšek dodaja, da lahko električnega Peugeota danes servisirate na vseh pooblaščenih servisih v Sloveniji.
Električni bodo prevladali
Da gre na področju električnih vozil zares, pričajo tudi podatki Zveze potrošnikov Slovenije, ki je v sodelovanju z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC in svetovalnim podjetjem Element Energy pripravila analizo stroškov lastništva avtomobilov do leta 2030. Analizirali so tudi stanje za Slovenijo in ugotovili, da se električni avto Slovencem že obrestuje. V naslednjih desetih letih naj bi električni avtomobili predstavljali večinski delež v prodaji. Zanimivo bodo v Sloveniji električni avti prinašali dobiček še prej kot marsikje drugje po Evropi zaradi dejstva, da Slovenci v povprečju prevozimo več kilometrov.
Peugeot stavi na "Moč izbire"
Avtomobilski proizvajalci zato drug za drugim predstavljajo različne strategije glede elektrifikacije. Kavšek nam je povedal, da so se pri Peugeotu že pred leti odločili za strategijo, imenovano Moč izbire.
"To pomeni, da smo stranki omogočili, da izbere najprej model vozila in nivo opreme ter šele na koncu izbere pogon. Zavedamo se, da ni vsak pogonski motor za vsakega, a številni Slovenci bi imeli lahko že danes električni avto tudi kot prvi avto pri hiši," nam je povedal Kavšek in pojasnil, zakaj so pri 100-odstotno električnih vozilih začeli z manjšo mestno kombilimuzino razreda B, e-208 in mestnim križancem e-2008.
"To sta modela, ki se pri nas in v Evropi uvrščata med najbolj priljubljene in predstavljata več kot 50 odstotkov naše prodaje."
Peugeot je v svoji strategiji za svoje večje modele, kot sta 3008 hybrid in štirikolesno gnani 3008 hybrid4 ter poslovno-družinski model 508/508 SW hybrid s športno različico 508 PSE 360 hybrid 4 namenil tehnologijo priklopnih hibridov.
Nova platforma omogočila napredek
Pogoj za preskok na področju elektrifikacije je bila nova arhitektura, na kateri izdelujejo vozila. Gre za platformo e-CMP, s katero so ponudili novo generacijo vozil na električni pogon z dosegom, primernim tudi za vsakodnevno uporabo, ne zgolj za vožnjo v mestu, kot je bil to primer pred desetletjem z ionom, nujne za izboljšanje uporabnosti pa so bile tudi rešitve za hitro polnjenje. Na drugi strani je za priklopne hibride na voljo konstrukcijska osnova EMP2 (Efficient Modular Platform) in omogoča izdelavo vozil za dnevno primestno ali mestno vožnjo zgolj na elektriko.
Pri Peugeotu sicer svojo ponudbo električnih vozil utemeljujejo z argumentom "5 ničel", ki pomeni nič hrupa (neslišna vožnja), nič vibracij (enakomeren pospešek), nič prestavljanja (samodejni menjalnik), nič emisij ogljikovega dioksida med vožnjo in nič vonja po gorivu, kar velja tudi za peugeota e-208 in e-2008.
Pri e-CMP platformi so se odločili za nekoliko drugačno strategijo kot konkurenca. Kot so za Avtomobilnost razložili na tiskovni konferenci ob predstavitvi e-208 in e-2008, je bistvo platforme, da so baterije "zložili" v dno vozila, pod sedeže, s tem pa so omogočili, da je v kabini in prtljažniku enako udobno in enako prostora za potnike in prtljago kot v konvencionalnih izvedenkah obeh modelov, hkrati pa je vozilo zaradi nizkega težišča na cesti bolje uravnoteženo.
Ne gre torej le za nekakšno predelavo bencinske različice z električnimi komponentami, ampak je v skladu z multienergijsko mislijo razvoj potekal že od samega začetka.
Posvet in testna vožnja nujna za spoznavanje
Električni modeli se uvrščajo v vrh Peugeotove ponudbe, tudi po voznih zmogljivostih. Elektromotor z močjo 100 kW (136 KM) na prednji osi in navorom 300 Nm omogoča enakomeren pospešek od začetka pospeševanja, ki je podoben kot pri najbolj zmogljivi izvedbi z bencinskim motorjem.
Prodajalci računajo, da bo tudi zaradi dinamičnih voznih lastnosti električni avtomobil Slovencem zlezel po kožo, podobno kot samodejni menjalnik, za katerega velja, da ga, ko ga enkrat preizkusiš, ne zamenjaš več. "Zavedamo se, da ljudje še vedno ne poznajo dobro električnih avtomobilov in se z njimi še niso srečali, zato je zelo pomembna testna vožnja," pojasnjuje Kavšek.
Baterija s kapaciteto 50 kWh po merilu (WLTP) zagotavlja 340 kilometrov brezemisijske vožnje z e-208 in 20 kilometrov manj za križanca e-2008. Ker imajo številni kupci še vedno pomisleke nad zanesljivostjo baterij pri električnih vozilih, Peugeot, podobno kot preostali proizvajalci električnih vozil, ponuja na celoten električni sklop, ki ga sestavljajo baterija, elektromotor, kabli in polnilnik, osem let ali 160.000 kilometrov jamstva.
Kot prednost svojih e-vozil nam je Kavšek predstavil sistem toplotne črpalke, s katero je mogoče greti ali ohlajevati kabino, kar je veliko racionalneje, kot če bi to počeli s klimatsko napravo. Uporaba toplotne črpalke naj bi omogočila do 50 kilometrov dodatnega dosega.
Kavšek še pravi, da doseg zagotavlja, da so skrbi, da bi ostali pri vsakodnevnih opravilih s prazno baterijo na cesti, odveč, ko pa gremo na daljšo pot, pa je dovolj postanek za 20 minut ali pol ure, kar bi moral voznik tako ali tako storiti. Lastnik električnega e-208 ali e-2008 lahko postanek naredi na hitri polnilni postaji in baterijo polni z enosmernim tokom z močjo do 100 kilovatov. Pri Peugeotu zatrjujejo, da se baterija do 80 odstotkov kapacitete napolni v pol ure.
Tudi športni avtomobili z baterijami
Priklopni hibridi, sploh tam, kjer v centrih mest dovolijo le vožnjo brez emisij, so v porastu. Bistvo Peugeotovih priključnih hibridov je, da omogočajo popolnoma brezemisijsko vožnjo na krajše razdalje do 50 kilometrov, hkrati pa omogočajo tudi hibridno vožnjo na daljše razdalje brez ustavljanja in polnjenja baterije na polnilnih postajah. Peugeot ponuja model 508 v karavanski in limuzinski različici, s katerim ciljajo tudi na poslovne uporabnike in model 3008 hybrid v prvi vrsti za družinsko rabo.
Pod motornim pokrovom hibridnega 508 je preizkušeni 1,6-litrski bencinski motor s 133 kW moči in 300 Nm navora, ki sodeluje z 81-kilovatnim električnim motorjem s 320 Nm navora. Skupna sistemska moč pogona je 165 kW (225 KM) in 360 Nm navora. Za prenos moči na kolesa skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki pa je prilagojen na način, da maksimalno izkoristi pogonsko moč bencinskega in električnega motorja. 11,6-kWh baterija je umeščena pod sedeže, zato prtljažni del ni nič manjši kot pri klasičnem 508.
Na domači hišni vtičnici (230 V) traja polnjenje baterije do sedem ur, na klasični hitri polnilnici (6,6 kW, 32 A) pa se prek kabla baterija napolni v manj kot dveh urah.
Posebnost SUV-ja 3008 hybrid4, ki je zasnovan zelo podobno kot 508 hybrid, je dodaten elektromotor, skupno ima torej dva elektromotorja. Drugi je nameščen na posebej prilagojeno zadnjo os, kar pomeni, da ima vozilo štirikolesni pogon.
Temu primerna je tudi večja skupna moč. 1,6-litrski motor zagotavlja moč 147 kW, vsak od elektromotorjev pa 80 kW. Sistemska moč je 222 kW (300 KM), navor pa 520 Nm. Štirikolesni pogon je zadolžen za boljšo stabilnost na cesti in tudi, ko zapeljete z asfalta.
Velika moč zahteva nekoliko večjo baterijo, in sicer 13,2 kWh, hkrati pa zagotavlja boljši pospešek. 3008 hybrid4 od 0 do 100 km/h pospeši v 5,9 sekunde.
Pri Peugeotu trdijo, da tudi v času dobe elektrificiranih vozil ne bodo zanemarili svoje bogate dirkaške zgodovine. Kavšek izpostavlja model 508 PSE, narejen v sodelovanju s Peugeot Sportom, s 360 konjskimi močmi in štirikolesnim pogonom, ki je najmočnejši serijski peugeot in ki bi moral prepričati tudi goreče ljubitelje Peugeotovih GTi-jev.
Elektrika tudi za LGV-program
Pri Peugeotu so strategijo Moč izbire med prvimi razširili tudi na program lahkih gospodarskih vozil, kjer bodo že letos obrtniki in vsi, ki potrebujejo za svoje delo velika enoprostorska oziroma kombinirana vozila, za prevoz do devet potnikov, ki v prometu ne oddajajo emisij, računali kar na tri popolnoma električne modele: e-traveller, e-expert kombi in e-expert furgon z električnim dosegom do 300 kilometrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje