Nova družbena realnost, ki nas je v boju proti širjenju koronavirusa izolirala in osamila, nas je po mnenju AMZS-ja opozorila na še eno dejstvo: za zagotavljanje osebne mobilnosti, s katero si mnogi zagotavljamo oskrbo z življenjsko nujnimi potrebščinami, so nam ob zaustavitvi javnega potniškega prometa ostale le še noge, kolo – in osebni avto. Foto: BoBo
Nova družbena realnost, ki nas je v boju proti širjenju koronavirusa izolirala in osamila, nas je po mnenju AMZS-ja opozorila na še eno dejstvo: za zagotavljanje osebne mobilnosti, s katero si mnogi zagotavljamo oskrbo z življenjsko nujnimi potrebščinami, so nam ob zaustavitvi javnega potniškega prometa ostale le še noge, kolo – in osebni avto. Foto: BoBo

Delo od doma, čakanje doma, prepoved druženja, prepoved prehajanja občinskih meja, prenehanje delovanja javnega prometa in drugi ukrepi za zajezitev epidemije novega koronavirusa so v zadnjih dveh mesecih temeljito spremenili življenje in vplivali tudi na mobilnost.

AMZS je z raziskavo Koronamobilnost, v kateri je sodelovalo 496 ljudi, želel ugotoviti, kako se je v tem času spremenila osebna mobilnost prebivalcev Slovenije. Rezultati so znani in po mnenju AMZS-ja niso presenetljivi. "Nekateri rezultati ankete niso presenetljivi, nekateri pa nakazujejo, da bomo morda po odpravi ukrepov spremenili nekatere mobilnostne navade," pravi urednik Motorevije v AMZS-ju Blaž Poženel.

V AMZS-ju pravijo, da so želeli z raziskavo Koronamobilnost ugotoviti, ali in kako se je mobilnost prebivalcev Slovenije v tem obdobju spremenila in kakšen je po nekaj tednih drugačnega vsakdana njihov pogled na različne oblike mobilnosti oziroma na kakšen način bodo posamezne oblike mobilnosti v prihodnje glede na trenutne izkušnje (še) uporabljali. Foto: AMZS
V AMZS-ju pravijo, da so želeli z raziskavo Koronamobilnost ugotoviti, ali in kako se je mobilnost prebivalcev Slovenije v tem obdobju spremenila in kakšen je po nekaj tednih drugačnega vsakdana njihov pogled na različne oblike mobilnosti oziroma na kakšen način bodo posamezne oblike mobilnosti v prihodnje glede na trenutne izkušnje (še) uporabljali. Foto: AMZS

Avto postal nuja

Kaj je pokazala raziskava? 62 odstotkov vprašanih je potrdilo, da so avto uporabljali manj kot pred epidemijo, 23 odstotkov pa, da so ga uporabljali v enaki meri kot prej. Le 3 odstotke vprašanih je svoj avto med epidemijo uporabljalo pogosteje kot prej. Na vprašanje, kako pogosto bodo odslej uporabljali osebni avto, je 74 odstotkov sodelujočih v anketi odgovorilo, da enako pogosto kot prej. 14 odstotkov bo svoj avto uporabljalo manj pogosto kot prej, 12 odstotkov pa pogosteje.

Na različna vprašanja je v obdobju od 30. aprila do 17. maja 2020 odgovorilo 496 ljudi. Foto: AMZS
Na različna vprašanja je v obdobju od 30. aprila do 17. maja 2020 odgovorilo 496 ljudi. Foto: AMZS

Nekateri na nono na kolo

Zanimiv je bil odgovor glede uporabe javnega prevoza v prihodnje. Za 76 odstotkov sodelujočih se ni nič spremenilo in bodo javni prevoz uporabljali enako pogosto kot prej, kar 21 odstotkov sodelujočih pa je odgovorilo, da bodo odslej z javnim prevozom potovali manj pogosto kot v času epidemije. Le 3 odstotki sodelujočih menijo, da bodo zdaj s sredstvi javnega prevoza potovali pogosteje kot doslej.
31 odstotkov vprašanih se je v času epidemije enako pogosto vozilo s kolesom kot prej, 18 odstotkov vprašanih pa je kolo uporabljalo pogosteje kot prej.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor