Pri Mazdi so vzeli že znanega 2,2-litrskega, ga nekoliko posodobili, mu namenili 127 kW moči in 400 Nm navora ter ga ponudili skupaj s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Ugotovili smo, da kombinacija deluje več kot prijetno, motor je že pri nizkih vrtljajih zelo odziven, deluje živahno a uglajeno, zaradi dobre izolacije se ga tudi slabo sliši. Čistost izpuha so povečali s posebno tekočino AdBlue, ki z vbrizgavanjem v izpušni sistem omogoča boljše zgorevanje dušikovih oksidov. Mi smo namerili povprečno porabo goriva okoli 8 litrov na 100 prevoženih km.
Spomnimo se, da je model CX-7 takrat, ko se je pojavil v Mazdinih salonih, mnoge v trenutku že na prvi pogled prevzel, a verjamemo, da je nekatere potem 2,3-litrski bencinski motor s 191 kW moči in izpuhom CO2 krepko prek 200 gramov, ki je bil edini v ponudbi, kar malo prestrašil in verjetno tudi odvrnil od nakupa. Zdaj je Mazdin prijeten športni terenec z uglajenim 4-kolesnim pogonom za nekaj več kot 33 tisoč eurov v ponudbi tudi s prijaznim dizlom…
Poznate Hodnin hibrid insight?
Če bi vas spraševali po kakšnem hibridnem modelu avtomobila, bi velika večina prav gotovo najprej vedela za toyoto prius. A obstaja še druga japonska znamka - Honda, ki je pred več kot desetimi leti na cesto zapeljala hibridni model insight, a se je ta k nam (že v drugi generaciji) pripeljal šele pred časom. Sicer pa so se pri Hondi ukvarjali s hibridno tehnologijo tudi že precej pred prihodom modela insight, tako da so njihove izkušnje na tem področju zagotovo že bogate.
Insight ima vgrajen 1350 kubični 65-kilovatni bencinski motor, ki je osnovno pogonsko sredstvo, pomaga pa mu elektromotor, ki z nekaj kilovati dodatne moči predstavlja formulo za dokaj učinkovito delovanje kombinacije. Ta je najbolj občutna pri počasnejši vožnji po mestih, ko se tudi velikokrat ustavimo. Takrat se bencinski motor samodejno ugaša, pri speljevanju pa pomaga prav elektromotor. Ta sicer pri zmanjševanju hitrosti deluje tudi kot generator, ki polni baterijo. Če so hitrosti večje, v glavnem ali pa kar v celoti prevzame pogonsko vlogo bencinski motor, ki mu brezstopenjski menjalnik CVT dovoli višje motorne vrtljaje tako da vožnja postane – ne samo manj varčna ampak tudi precej hrupna – občutek med vožnjo - recimo pri 120, 130 km/h ni prav prijeten. Nekako nedorečena se nam zdi tudi sama oblika insighta – ker je vožnja z njim najbolj smiselna in prijetna po mestnih ulicah, bi temu lahko bolj prilagodili tudi obliko in razporeditev notranjega prostora ...
Kakor koli, Hondin hibrid insight si kljub vsemu seveda (predvsem zaradi izpustov CO2, ki zdaj znašajo le malo čez 100 gramov na km), zagotavlja še kar nekaj kilometrov v prihodnosti – verjamemo, da bo doživel še tudi kakšno spremembo na bolje in se tako uspešno prerival med hibridi, ki jih bomo (kot vse kaže) vozili še kar nekaj časa ...
Novi qashqai
Po treh letih proizvodnje Nissanovega crossoverja qashqai (in potem ko se mu je jeseni 2008 pridružil še 7-sedežni qashqai+2) nissanova tovarna v Sunderlandu (kljub uvedbi tretje izmene) z izdelavo še vedno težko dohaja povpraševanje – to pove marsikaj. S prodajo, ki je v treh letih presegla polmilijonsko številko, qashqai trdno drži prvo mesto v razredu, ki mu pripada. Čeprav je torej vodilni, pa so se odločili narediti ga še boljšega, zato so ga zdaj malo spremenili, ga osvežili, obogatili serijsko opremo. Mehanika ostaja nespremenjena – dva bencinska motorja: 1,6 s 84 in 2,0 s 104 kiloWati, ter dva dizelska: 1,5 dCi z 78 kW in 110-kilovatni 2-litrski; pogon je še vedno ali samo prednji ali 4WD na vsa kolesa.
Qashqai ohranja dobre lastnosti, nekatere so samo še nadgradili, številni drobni popravki in nastavitve pa večajo dinamiko vozila in povečujejo občutek zanesljivosti. Qashqai 1,6 s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom (a brez sistema za nadzor stabilnost ESP) stane 17.750 eurov, a po takih kupci kaj veliko tako ne bodo segali. Vse druge različice so opremljene s 6-stopenjskimi ročnimi menjalniki, na voljo pa sta tudi samodejna – ali CVT ali 6-stopenjski. Letos načrtujejo prodati vsaj 600 novih qashqaijev ...
Pred dnevi je s tekočih trakov zdrsnil že polmilijonti fiat 500 – to ste že slišali, morda pa še niste, da je nemški ADAC na ECO-testu podelil priznanje (5 zvezdic) tudi vozilu volvo V70 1,6D DRIVe, ki ob porabi goriva pod 5 litrov izpusti v zrak le 131 g CO2 na km. Tako se je volvo znašel v ugledni družbi prijaznih do okolja, kot so passat 1,4 TSI EcoFuel, ter hibridna – toyota prius in prej omenjena honda insight.
Na mednarodnem avtomobilskem salonu na Manhattnu v New Yorku so tudi podeljevali priznanja: VW modeli BlueMotion (polo, golf in passat) so prejeli naziv svetovni zeleni avto leta 2010 (pred hondo insight in toyoto orius), VW polo pa je postal svetovni avto leta 2010 – pred toyoto prius in mercedesom razreda E.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje