Formentor je hitro postal Cuprin “bestseler”, oziroma celo najbolje prodajan CUV svojega segmenta v evropskem merilu. Morda je temu dosežku botrovala privlačna oblika, za katero so njegovi oblikovalci prejeli kar nekaj mednarodnih nagrad. Ampak prav oblika je eden glavnih elementov prenove na približno polovici življenjske poti tega modela. Prenova pa ni doletela le formentorja, ampak je Cupra hkrati predstavila še zelo podobno prenovljenega leona.
Oblikovne novosti na formentorju in leonu so izjemno usklajene in govorijo isti, za Cupro nov oblikovalski jezik. Najopaznejši je zagotovo zdaj že značilen nos v obliki morskega psa, tu so tudi novi “trikotni” žarometi, na zadku pa nova oblika prinaša tudi opaznejši, osvetljen logotip.
Kot se za prenovo spodobi, so nove barve in nova platišča, ki so na koncu prav tako pomemben del privlačne zunanje podobe vozila. Notranjosti prinaša boljši občutek kakovosti z na novo oblikovanimi elementi, kot so sredinska konzola, vratni paneli, zaslon pred voznikom in oblazinjenje.
VZ za bolj zahtevne
Med krajšim testom vozila smo tudi že ugotovili, da je uporabniška izkušnja z zdaj večjim osrednjim zaslonom nekoliko izboljšana, na splošni pa so kakovostnejši tudi uporabljeni materiali.
Oba modela sta na voljo kar s štirimi različnimi pogoni: bencinskim, dizelskim, blago hibridnim ali priključnohibridnim. Čeprav Cupra napoveduje popolnoma električno prihodnost, so jedro pogonske ponudbe modelov formentor in leon danes seveda motorji z notranjim zgorevanjem. A elektrika bo imela odslej nekoliko več besede.
Nova generacija priključnega hibrida e-hybrid s 150 ali 200 kilovati moči po napovedih Cupre omogoča kar 100 kilometrov popolnoma električne vožnje. To je mogoče predvsem po zaslugi večje baterije z zmogljivostjo 19,7 kWh in na testni vožnji smo novinarji lahko ugotovili, da se v urbanih središčih in na regionalnih cestah tej številki zlahka približamo tudi v praksi, ob preudarni vožnji pa jo lahko celo presežemo.
Priključnega hibrida lahko po novem polnimo tudi z enosmernim tokom z največjo močjo 50 kilovatov, za nameček pa je povečana tudi moč polnjenja na domači polnilnici, ki zdaj znaša 11 kilovatov.
Zmogljivejši priključni hibrid ima oznako VZ, kar napoveduje športno vozno izkušnjo, in priznam, da me je s svojo športnostjo in dinamiko ta pogon v odličnih zavojih tukaj v okolici Barcelone zelo prijetno presenetil. Predvsem gre za dobro izkoriščanje možnosti elektrike, ki lahko s svojo odzivnostjo ponudi ogromno tudi pri športnih voznih lastnostih.
Tisti najbolj vozniški in športni formentor in leon pa pod pokrovom motorja skrivata le zelo močan bencinski motor. Najbolj zmogljivo različico z oznako VZ bo odslej poganjal bencinski motor s kar 245 kilovati moči. Ta bo na voljo v formentorju in karavanskem leonu sportstourer – torej v modelih, ki prinašata tudi štirikolesni pogon.
Takšen formentor in leon sta opremljena tudi z razdelilnikom navora, opcijsko s 6-batnimi zavorami, za nameček pa je formentor dobil tudi Akrapovičev izpušni sistem.
Za ta pogon je posebej prilagojen tudi način Cupra, ki nudi posebne nastavitve odzivnosti stopalke za plin in nastavitve menjalnika, da te ustrezajo vožnji na dirkališčih. Posebno zabavo pa prinaša drift mode.
Še več o atraktivnih Cuprinih modelih pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje