Evropska komisija je predstavila osnutek standarda, ki bo določal minimalne zahteve glede kakovosti baterij.
Vse baterije narejene v Evropi bodo morale biti izdelane na povsem trajnosten način, od proizvodnje do reciklaže. To pomeni, da bodo evropske baterije narejene iz kovin, ki bodo izkopane v rudnikih, ki ne izkoriščajo svojih delavcev, uporaljajo zeleno energijo in nasploh bodo morali proizvajalci baterij ves čas poročati o skupnem ogljičnem odtisu skozi celotno življensko obdobje.
Reciklirane baterije
In evropske baterije narejene po letu 2030 bodo morale vsebovati vsaj 70 odstotkov litija iz že uporabljenih baterij - pri okoljski organzaciji Transport & Environment ocenjujejo, da je to premalo, najboljši igralci na trgu znajo že danes obnoviti 90 odstotkov litija - pravijo, da ima Evropa priliko postati tehnološka velesila na tem področju, in pri tem ne pozabimo, da več kot bomo reciklirali, manj bomo odvisni od kupovanja bogastva drugih kontinentov.
Osnutek novega zakona seveda sovpada z gradnjami številnih tovarn baterij v Evropi, in zdi se, da želi evropska komisjia tokrat narediti, tako kot je treba, trajnostno - seveda to pomeni, da morajo tudi tovarne zgraditi s čim manj škode. Ne vemo, ali je ta osnutek zakona kakor koli povezan z gradnjo Tesline nemške tovarne v predmestju Berlina, namreč za to tovarno morajo namreč posekati veli del starega gozda, z večstoletnimi borovci. Veliko škode je že narejene, protestniki pa so uspeli sekanje že vsaj dvakrat sodno prekiniti.
Slovenski twingo in clio
Naj povemo, da so evropska avtomobilska industrija težnjo po bolj trajnostni proizvodnji močno podpira in jo tudi spodbuja, z visoko stopnjo reciklaže si obeta konkurenčno prednost. Ampak baterije v današnjih električnih avtomobilov še niso 70-, kaj šele 90-odstotno reciklirane. To velja tudi za baterije električnega twinga, avta, ki bo nastajal v Novem mestu in bo nosil oznako I feel Slovenija, tako kot clio.
Seveda bo twingo manjšinskega pomena v primerjavi s cliom, povpraševanje po teh avtomobilih najmanjšega avtomobilskega razreda je namreč vse manjše - ampak analitiki pravijo, da bodo ti mački postali ponovno bolj popularni, z električnimi pogonskimi sklopi. In povsem logično je, da bo električni twingo to dejstvo z lahko dokazal.
Še več novic pa najdete v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost, tudi o dveh novih Volkswagnih pri nas.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje