![Tokrat več o baterijah za električne avtomobilih in manj o modelnih novostih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost Tokrat več o baterijah za električne avtomobilih in manj o modelnih novostih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2020/12/16/65848838.jpg)
Evropska komisija je predstavila osnutek standarda, ki bo določal minimalne zahteve glede kakovosti baterij.
Vse baterije narejene v Evropi bodo morale biti izdelane na povsem trajnosten način, od proizvodnje do reciklaže. To pomeni, da bodo evropske baterije narejene iz kovin, ki bodo izkopane v rudnikih, ki ne izkoriščajo svojih delavcev, uporaljajo zeleno energijo in nasploh bodo morali proizvajalci baterij ves čas poročati o skupnem ogljičnem odtisu skozi celotno življensko obdobje.
![Na slovenske ceste si zapeljali tudi trije novi volkswagni. Foto: Volkswagen Na slovenske ceste si zapeljali tudi trije novi volkswagni. Foto: Volkswagen](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2020/12/15/65848520.jpg)
Reciklirane baterije
In evropske baterije narejene po letu 2030 bodo morale vsebovati vsaj 70 odstotkov litija iz že uporabljenih baterij - pri okoljski organzaciji Transport & Environment ocenjujejo, da je to premalo, najboljši igralci na trgu znajo že danes obnoviti 90 odstotkov litija - pravijo, da ima Evropa priliko postati tehnološka velesila na tem področju, in pri tem ne pozabimo, da več kot bomo reciklirali, manj bomo odvisni od kupovanja bogastva drugih kontinentov.
![Uber je po 5 letih obupal, da bo postal vodilni igralec na področju samovozečih taksijev - svoj raziskovalni oddelek je prodal - kupec je startup Aurora, ki ga vodi nekdanji Googlov šef razvoja samovozečih avtov. Foto: Reuters Uber je po 5 letih obupal, da bo postal vodilni igralec na področju samovozečih taksijev - svoj raziskovalni oddelek je prodal - kupec je startup Aurora, ki ga vodi nekdanji Googlov šef razvoja samovozečih avtov. Foto: Reuters](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2019/12/06/65630182.jpg)
Osnutek novega zakona seveda sovpada z gradnjami številnih tovarn baterij v Evropi, in zdi se, da želi evropska komisjia tokrat narediti, tako kot je treba, trajnostno - seveda to pomeni, da morajo tudi tovarne zgraditi s čim manj škode. Ne vemo, ali je ta osnutek zakona kakor koli povezan z gradnjo Tesline nemške tovarne v predmestju Berlina, namreč za to tovarno morajo namreč posekati veli del starega gozda, z večstoletnimi borovci. Veliko škode je že narejene, protestniki pa so uspeli sekanje že vsaj dvakrat sodno prekiniti.
![Japonci so napovedali novo električno platformo, torej tehnično osnovo za vse prihodnje Toyotine električne modele. Na vidiku je SUV, manjši od RAV4. Foto: MMC RTV SLO/Toyota Japonci so napovedali novo električno platformo, torej tehnično osnovo za vse prihodnje Toyotine električne modele. Na vidiku je SUV, manjši od RAV4. Foto: MMC RTV SLO/Toyota](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2020/12/16/65848841.jpg)
Slovenski twingo in clio
Naj povemo, da so evropska avtomobilska industrija težnjo po bolj trajnostni proizvodnji močno podpira in jo tudi spodbuja, z visoko stopnjo reciklaže si obeta konkurenčno prednost. Ampak baterije v današnjih električnih avtomobilov še niso 70-, kaj šele 90-odstotno reciklirane. To velja tudi za baterije električnega twinga, avta, ki bo nastajal v Novem mestu in bo nosil oznako I feel Slovenija, tako kot clio.
Seveda bo twingo manjšinskega pomena v primerjavi s cliom, povpraševanje po teh avtomobilih najmanjšega avtomobilskega razreda je namreč vse manjše - ampak analitiki pravijo, da bodo ti mački postali ponovno bolj popularni, z električnimi pogonskimi sklopi. In povsem logično je, da bo električni twingo to dejstvo z lahko dokazal.
Še več novic pa najdete v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost, tudi o dveh novih Volkswagnih pri nas.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje