Ko se je leta 1984 Nissan s takratno premierko Velike Britanije Margaret Thatcher pogajal o postavitvi tovarne v Sunderlandu, so Japonci kot eno glavnih zahtev navedli, da bodo delavci sodelovali v enem samem sindikatu. Z drugimi besedami so želeli povedati: "Delavci, preden pridete pogovarjat o svojih pravicah in dolžnostih, dajte se najprej dogovoriti, da bo vse v redu za vse. Mi ne želimo biti mediatorji." In zato se danes lahko pohvalijo, da od takrat, ko so začeli izdelovati vozila v Sunderlandu, zaradi razprtij niso zamudili niti ene same minute.
Vsaki dve minuti en avtomobil
Adam Pennick, Nissanov podpredsednik za proizvodnjo v Združenem kraljestvu, je za Avtomobilnost povedal, da je Nissan v tovarno v 37 letih vložil več kot šest milijard evrov, britanska ekonomija je zaradi te naložbe bogatejša za dve milijardi evrov! Že 37 let vsaki dve minuti izdelajo en avtomobil. V tovarni proizvajajo tri elektrificirane avtomobile. Nissan v Sunderlandu še naprej razvija svojo vizijo EV36Zero – načrt za prihodnost proizvodnje avtomobilov, ki združuje proizvodnjo električnih vozil in baterij iz obnovljivih virov energije.
V tovarni v Sunderlandu izdelujejo tudi model juke in popolnoma električni leaf, proizvodnja pa zagotavlja 7000 delovnih mest v različnih Nissanovih ekipah v Združenem kraljestvu. Mednje spadajo Nissanov oblikovalski center v Paddingtonu v Londonu, tehnični center v Cranfieldu v Bedfordshiru, proizvodna ekipa v Sunderlandu, center za nadomestne dele v Lutterworthu ter ekipa za prodajo in marketing v Rickmansworthu, poleg dodatnih 30.000 delovnih mest v dobavni verigi v Združenem kraljestvu.
Na test in na izdelavo baterije
Direktor Pennick je svojo kariero začel kot delavec v tej tovarni In že takoj na začetku ogleda je bilo očitno, da v njegovi tovarni zdaj vlada zelo družinsko vzdušje. In vtis o domačem delovnem okolju se mi je potrdil, ko so mi povedali, da delovne operacije hišni inženirji razvijajo praktično v celoti skupaj z delavci na tekočih trakovih.
Da delavci ne bi predlagali kakšnih oslarij, jih najprej preverijo. Test sem opravil. Je pa res, da so delovni procesi zasnovani tako, da neroden delavec s svojo nespretnostjo škodi samo hitrosti dela, napake pa praktično ne more narediti. Industrijski proces brez napak so si izmislili Japonci, ampak Angleži pravijo, da so to metodo izpopolnili do popolnosti. In rekli so mi, da ne morem pokvariti ničesar. Sestaviti sem moral baterijo qashqaija e-power.
Leta 2022 se je začela prodaja vozila modela qashqai s tehnologijo e-power – Nissanovim edinstvenim in inovativnim elektrificiranim pogonskim sklopom, pri katerem kolesa neposredno poganja izključno elektromotor, kar ustvarja občutek električne vožnje. Danes je na cesti že več 120.000 vozil qashqai, z omenjeno tehnologijo izdelanih v Sunderlandu.
Posodobitve zaradi qashqaija
Tovarna v Sunderlandu je bila nadgrajena tako, da bo omogočila proizvodnjo prenovljenega qashqaija, ki prihaja na ceste v kratkem. Zato so bile izvedene naložbe v infrastrukturo za nove plošče, odbijače, barve karoserije, notranje elemente, materiale in obloge. Posodobljena tehnologija novega qashqaija je zdaj vključena tudi v proizvodni proces, vključno s posodobljenimi naprednimi sistemi za pomoč pri vožnji in z vgrajenimi storitvami Googla v multimedijskem sistemu NissanConnect, ki omogočajo interakcijo med digitalnim življenjem kupca in njegovim vozilom.
Vodja enote za sestavo baterij Michael Sherwin mi je dejal, da je za sestavo baterije potrebnih 48 korakov, časa za sestavo sem imel 40 minut. Vsak korak je bil razložen na digitalni tablici.
Kako mi je šlo? Vabljeni k ogledu daljše reportaže iz oddaje Avtomobilnost, v kateri boste videli še bolj podrobno, kako v Sunderlandu izdelujejo avtomobile in kakšno tehnologijo uporabljajo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje