Kako se izdelujejo avtomobili in kako se potem prodajajo v ZDA in EU-ju, je Kitajska opazovala pri sosedih, ko so na to pot krenili japonski, potem pa še korejski proizvajalci avtomobilov. Takrat je bilo na Kitajskem glavno prevozno sredstvo kolo, domača avtoindustrija pa je slonela na tehnologiji ruskih prijateljev.
Potem so kitajski politiki zelo zgodaj ugotovili, da EU, ZDA in Japonska ne bodo mogli hitro prekiniti razvoja avtomobilov na notranje zgorevanje, in možnost so prepoznali v električnih vozilih (EV).
V doseganje tega cilja so šli s polno silo enovite politike in naredili so vse – od tega, da so po Afriki kupili zemljišča za pridobivanje surovin za baterije, do tega, da se od Tesle učijo in kopirajo v zameno, da ta lahko pri njih prodaja in kuje dobiček.
Kitajci postavljajo rekorde
Tako smo se v hipu znašli v položaju, ko kitajski avtomobilski klon tesle BYD, kar je kratica za Build Your Dreames, zgradi svoje sanje in postavlja rekorde, o katerih lahko evropski, ameriški, ali pa japonski proizvajalci vozil samo sanjajo.
In to je zgolj začetek. BYD, ki ima široko paleto avtomobilov, je dal zdaj na trg zelo zanimiv in tehnično dobro opremljen avto za dobrih 10.000 evrov.
Učinki tega so jasni. Ne le da kitajski kupci ne kupujejo več evropskih avtov, tudi mi bomo vedno več kupovali kitajske, še posebej električne in še posebej, če bomo čez nekaj let res lahko kupovali samo še te.
Razen če se v želji po zaščiti svojega trga ZDA, Japonska in Evropa ne obrnejo h kakšni alternativi, s katero bi lahko nadomestile izgubo prednosti in ponudile boljšo možnost. Ena pride hitro na misel – vodik. Zato je to trenutno najbolj financirana tehnologija pri Natu.
Vrstni red je znan – najprej vojska, potem promet in nato avtomobili. Bomo videli, ali bo šel svet tudi tokrat po tej razvojni poti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje