Dolga leta je bil najbolje prodajani električni model nissan leaf. Ta je februarja letos končal svojo zgodbo. Ustavili so proizvodnjo, saj so v Sunderlandu na severu Anglije že v polnem teku priprave na zagon tretje generacije. Novi leaf naj bi bil pomanjšana ariya.
To je dobra novica. Ariya je namreč atraktivna in pritegne številne – po občutku bi rekel odobravajoče – poglede. To je zelo velik avto, kar sicer ne bo presenečenje za lastnike električnih avtomobilov, vsi drugi pa se bodo začudili, kako velik avto je to, če ga primerjamo z običajnimi avtomobili. Električni avtomobili so veliki – spodaj imajo ogromno baterijo, da bi jo zakamuflirali, pa so vse proporce povečali.
Velikost je v tem primeru povezana s prostornostjo. Povezano preprogo po navadi v vozilih najdemo samo zadaj, v ariyi pa je tudi spredaj. Seveda je prijetno, ker je izdelana iz mehke ekskluzivne tkanine. Res pa je, da ekskluzivnost ne sovpada z dejstvom, da je ariya križanec, primeren tudi za makadam. Preprog ne boste želeli umazati.
Veliko prostora tudi na drugi klopi, manj v prtljažniku
Takšno preprogo so lahko vgradili, ker spodaj ni povezave. Sredinska konzola je namreč na vodilih. Pri Nissanu so zelo pametno izrabili notranji prostor za različna odlagališča, predale, tudi za odlagališče za pametne telefone, ki se hitro brezžično napolnijo. Pogrešal sem, da bi bilo odlagališče tudi hlajeno, saj se je telefon preveč segreval. Hlajeni pa so usnjeni sedeži, usnje pa je ekološkega izvora. Ugajala mi je tkanina na armaturi, tudi les, smo se pa morali strinjati s pripombo, da so uporabili preveč različnih materialov.
Pohvalimo lahko tudi sedenje zadaj, primerno je za tri potnike, prtljažnik pa je žrtev velikih baterij. Volumen je namreč obratno sorazmeren z zajetnimi zunanjimi merami. Nekatere različice imajo v dnu dodaten prostor. Prtljažnik zmanjšuje tudi štirikolesni pogon, saj ima v tem primeru vozilo še en elektromotor, za zadnji par koles. Poleg doplačila (tri tisoč evrov) ima tudi dodatno porabo vsakih sto kilometrov. To pomeni, da se boste v majskem deževnem vremenu vozili s porabo dobrih 20 kWh. Štirikolesni pogon e4force se odziva hitro, 300.000-krat hitreje kot mehanski štirikolesni pogoni. Čeprav je neločljivo povezan s sistemom ESP, ga ne smemo jemati kot vsemogočnega. Velika teža je zahteven fizikalni izziv za še tako dobro elektroniko.
Vožnja je izredno zanesljiva, avto je odziven in prijazen, mi je pa vzelo kar nekaj časa, da sem v desni nogi dobil občutek, kako voziti z e-stopalko. Močno zavira, med dinamično vožnjo je to pomenilo, da sem vozil preveč nervozno. Na voljo je tudi način B, ki manj zavira, a na splošno bi imel raje, če bi rekuperacijsko zaviranje nastavljal ob volanu, ne pa na sredini.
Še več o nissanu ariyi pa v videorepoeraži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje