Lansko leto se je prodaja športnih terencev povečala za 16 % in dosegla 36,72 milijona, je razkrilo podjetje za avtomobilske podatke Jato Dynamics. To je predstavljalo 47 % od 78,32 milijona prodaje v lanskem letu – največji tržni delež športnih terencev doslej. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Lansko leto se je prodaja športnih terencev povečala za 16 % in dosegla 36,72 milijona, je razkrilo podjetje za avtomobilske podatke Jato Dynamics. To je predstavljalo 47 % od 78,32 milijona prodaje v lanskem letu – največji tržni delež športnih terencev doslej. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

Novi podatki analitskega podjetja JATO Dynamics so razkrili, da so športni terenci lani predstavljali skoraj polovico celotne svetovne prodaje avtomobilov, saj so se količine prodanih kombilimuzin, karavanov in limuzin zmanjšale, piše britanski Autocar.

Podatek ni presenetljiv in nenavaden, saj so na nedavni predstavitvi prenovljenega golfa v Sloveniji pri največjem slovenskem uvozniku podali podatek, da v Sloveniji kar 60 odstotkov vse prodaje novih vozil predstavljajo križanci in športni terenci, ki so najbolj razširjeni v B in C avtomobilskem razredu.

SUV-ji so v zadnjem desetletju postajali vse bolj priljubljeni, proizvajalci pa so razširili svojo ponudbo, da bi lahko tekmovali v razredu, ki je postal najbolj konkurenčen v industriji.
Izjemno rast v prodaji je imel lani tesla Y, kar 64 odstotkov več je jih bilo prodanih lani v primerjavi z letom 2022. Tesla je prodala 1,22 milijona enot modela Y, s čimer je prehitel celo tovoto RAV4 in toyoto corollo.

Največji delež prodanih križancev in športnih terencev je imel Hyundai Motor Group, kar 56 odstotkov, drugi je bil Ford z 49 odstotki, tretji pa Volkswagen z 48 odstotki.