Toyota bZ4X z oznako FWD pomeni "front wheel drive", pogon na sprednji kolesni par; AWD pa pomeni štirikolesni pogon. AWD drugače od konkurenčnih štirikolesno gnanih električnih avtomobilov ni samo orodje, da avto prijetneje, bolj zvezno in bolj suvereno obvladuje ovinke ali da pozimi klanci niso prehudi – bZ4X AWD je namreč avto, s katerim smo prebrodili pol metra globoko lužo.
Električni terenec zmore samodejno, brez pritiskanja na plin in zavore plezati čisto počasi po skalah. Je avto, ki se ne ustraši globokega mehkega blata, je avto, ki spleza v strm klanec in tudi neveščega voznika s pomočjo elektronike spravi po spolzkem klancu varno navzdol, čisto počasi, brez opletanja po cesti. In AWD je način, s katerim lahko tudi terensko uživate, kot sem užival na umetno razmočenem travniku sredi hribov nad Barcelono, na terenskem poligonu, ki ga ima v lasti mnogokratni šampion Dakarja Naser Al Atthiyah.
Nekaj je bilo drugače
Ko sem torej v Sloveniji končno sedel za volan te prve stoodstotno električne toyote, sem že po nekaj kilometrih zapeljal na makadamsko bližnjico in v hipu je bilo jasno: ta avto je pravi avto za takšne, kot sem jaz, za voznike, ki se redno vozimo po makadamih, ki nam zastoj na avtocesti ponuja priložnost, da poiščemo kakšno novo stransko cesto. Če je slaba, smo samo še bolj srečni, če pridemo na cilj z umazanim avtom.
Kaj je tisto, kar BZ4X dela avto za makadam, je stvar inženirskih detajlov, ki v praksi določijo, kako se avto obnaša na cesti, kako požira luknje, kako ga luknje ne spravijo s tira, kako se udarci prenesejo oziroma ne prenesejo v kabino, kako se zapelješ čez spregledan odtočni jarek na cesti. In v tem pogledu bZ4X blesti, kaže inženirsko znanje obeh znamk, ne samo Toyote, tudi Subaruja, ki je pri razvoju gotovo odigral res veliko vlogo. Med vožnjo po makadamu se čuti, da so ga naredili strokovnjaki za slabe ceste.
Po nekaj ovinkih makadamske vožnje me je nekaj zmotilo, nekaj ni bilo prav. Avto je nepričakovano hitro kolesa zavrtel v prazno. Ko sem šel v klanec, sem iskal stikalo, da bi vključil terenski način vožnje, če drugega ne, bi želel preizkusiti sistem spuščanja po strmini. Ampak tega stikala v tem avtu ni bilo. Osebno sem odmisli možnost, da ta avto ne bi imel štirikolesnega pogona ali vsekolesnega, če želite. Karakterno je ta avto pravi križanec za tiste, ki teren tudi prakticirajo, ne samo kažejo. Z AWD-jem si privoščite bistveno več, zato doplačajte tri tisoč evrov.
Zadovoljiti smo se morali torej s pogonom spredaj, ki pa naj bi prinesel manjšo porabo električne energije. Kaj smo ugotovili na testu, si poglejte v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje