Dobrodošli v deželi land roverja! Tako nas je Toyotina ekipa pozdravila ob prihodu na Škotsko, v okrožje Aberdeenshire, torej na podeželje ob reki Dee. Pojasnili so, da se vozijo s starimi land rover defenderji in da nas bodo ustavljali na cesti ter spraševali o land cruiserju. Vozniki na škotskem podeželju vozijo terence, ampak take, s katerimi se vozijo po zahtevnem terenu. In pozor, novega land cruiseja so zasnovali tako, da ne bo težav, če kaj podrgnemo.
Erik Gustafsson, vodja stikov z mediji pri Toyota Motor Europe, nam je o legendi land cruiserja povedal: "Na svetu je le nekaj modelov, ki lahko prenesejo vse terenske razmere in to po vsem svetu. To je svetovni avtomobil, ki bi moral biti sposoben voziti povsod. Prodan in predstavljen je v 170 državah, zaradi česar je najbolj razširjen model na svetu."
Pojasnili so nam tudi, da se ni pomehkužil, ampak je postal samo še nekoliko bolj vsestranski. Po novem mu je asfaltna cesta bolj všeč. Prvi kilometri so pokazali, da se vozi nepričakovano agilno in lahkotno kljub 2300 kilogramom in terenski zasnovi. Kot bi bil zgolj kakšen luksuzni SUV. Kako so inženirji to dosegli?
Gustafsson pravi: "To smo lahko naredili, zahvaljujoč novi platformi, ki je 50-odstotno bolj toga kot pri prejšnji generaciji, in popolnoma novi proizvodni liniji. Imamo 30 robotov, ki varijo platformo. V primerjavi s trenutno generacijo imamo torej 84 varilnih točk več. In v karoseriji imamo skoraj 12 metrov strukturnega lepila, ki naredi karoserijo zelo čvrsto in togo."
Najbolj neučakani kupci bodo novega land cruiserja dobili z bolj ali manj že znanim dizlom. Dizel je v takšnem avtu obvezen, sploh pa, kako bi bilo videti, če bi se po tej deželi land roverjevih defenderjev vozili na elektriko. Mesto Aberdeen je namreč naftna prestolnica Evrope. Vseeno brez elektromotorjev tudi tokrat ni šlo. Že takoj druga pošiljka land cruiserjev bo namreč prišla z novim blago hibridnim dizelskim motorjem. Da bo dodani "elektromotorček" zniževal porabo, je drugotnega pomena, land cruiserjev generator bo glavno vlogo odigral na terenu.
Avto se sam plazi po terenu
Štirivaljni dizelski motor ima prostornino 2,8 litra in moč 150 kW, motor skrbi za varčno delovanje in dovolj navora pri nizkih vrtljajih. Hkrati omogoča vleko prikolice do 3500 kilogramov. Samoumevni so osemstopenjski samodejni menjalnik, reduktor in napredni pogon na obe premi.
Tokrat poudarjamo elektronski sistem "crawl" oziroma elektronsko plazenje, ki bi ga lahko poimenovali kar tempomat za terensko vožnjo. Voznik ga vključi, nato pa samo še vrti volanski obroč. Elektronika pospešuje in zavira povsem samodejno, ustrašila se ni niti globoke vode. Avto je ves terenski poligon odpeljal praktično sam, ne še prostoročno, vsekakor pa prostonožno. In sistem moramo res pohvaliti. S takšnim sistemom se je preprosto voziti po težkem terenu, deluje pa v hitrostnem območju od le kakih polžjih dva kilometra na uro do približno 30.
V res zahtevnih razmerah bo prav prišel tudi sistem kamer multiterrain monitor, ki prikazuje okolico in prostor pod vozilom.
Še več vtisov s prve vožnje, tudi po zahtevnem terenu, pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje