Na sejem Narava in zdravje smo povabili bralce in gledalce Avtomobilnosti. Skupaj smo vozili hibridni avto in kolo, skupaj smo tudi samodejno zavijali, zavirali in parkirali. Sedli smo torej tudi za krmilo električnega kolesa – ki je v bistvu tudi hibridno prevozno sredstvo, saj za pogon uporablja dve energiji, človeško in električno.
Električno kolo smo v preskus hibridne vožnje vključili zato, ker nam vožnja električnega kolesa na najbolj nazoren način pokaže, kje elektrika tudi pri avtomobilu najbolj pomaga bencinskemu motorju porabiti manj goriva.
Rdeče luči kolesarji ne marajo
Na primer, kolesarji ne maramo speljevanja, vsaka rdeča luč na semaforju nam je dvakrat bolj zoprna kot takrat, ko se pred rdečo znajdemo z avtomobilom. Pri kolesu zelo jasno čutimo, koliko energije porabimo, da ob zeleni spet pridemo do prejšnje potovalne hitrosti. Glede na to, da je v mestih vedno več kolesarjev, ne bi bilo slabo zelenega vala na semaforjih uskladiti tudi s kolesarskim prometnim tokom na kolesarskih stezah, pa kolesarske steze speljati tako, da se ne bodo končale usmerjene naravnost na postajališča mestnih avtobusov in še bi lahko naštevali.
V mestih je še veliko možnosti za izboljšavo kolesarske pretočnosti in glede na to, da je rast prodaje koles izjemna, je jasno, da bo kolesarjev na cestah vedno več, s tem pa tudi potreb bo bolj učinkovitem reševanju kolesarskih prometnih težav.
Po poganjanju kolesa za volan hibrida
Udeleženci delavnice so po kolesarjenju sedli še za volan avtomobilov z vgrajeno zadnjo generacijo Toyotinega hibridnega pogona. Že četrto. Toyota hibridni sistem pili in izboljšuje že več kot dve desetletji. Tokrat smo za preizkušanje namenili yaris cross in udeležence vprašali, ali se jim zdi, da jih hibridni pogon k eko vožnji spodbuja bolj ali manj kot bi jih primerljiv bencinsko ali dizelsko gnan avto.
Pred tem smo se na kolesu naučili, da defenzivna vožnja temelj eko vožnje. Defenzivna ne pomeni počasna. Odgovor se skriva v načinu pospeševanja, zaviranja in v dobrem predvidevanju, ki omogoča najbolj tekočo vožnjo, tako kot pri kolesarjenju.
Da so lahko udeleženci povsem isto traso odpeljali z zelo različnimi vozniškimi slogi, hkrati pa dosegli skoraj identično povprečno porabo, in to na svojih prvih vožnjah, je rezultat velikega tehnološkega skoka v razvoju hibridne tehnologije. Kar je nedvomno povezano tudi z dobro prodajo hibridov, Toyota jih je prodala največ, do zdaj že več kot 15 milijonov, kar seveda olajša nadaljnji razvoj.
Kaj so nam po delavnici povedali udeleženci treninga, pa si lahko pogledate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje