3,6 sekunde običajno traja, da z mesta dosežemo 100 kilometrov na uro, in tudi ob deževnih razmerah, na razmočenem asfaltu, je zaradi štirikolesnega pogona quattro ta pospešek enako silovit. In končno hitrost bi dosegli šele pri 305 kilometrih na uro, če bi dolžina steze seveda to omogočala.
V Avtomobilnosti smo preizkušali RS6, Audijev superšportni karavan, ki velja za enega zaščitnih znakov športnega oddelka iz nemškega kraja Neckarsulm. Pri tem avtomobilu ne gre le za surovo moč, za nagle pospeške, za močna zaviranja in boj s štoparico. Nišni model RS6 prinaša zgodbo o združevanju na videz nezdružljivega, zgodbo o pestri četrtstoletni zgodovini in zgodbo o brezkompromisni želji po ugajanju avtomobilskim gurmanom.
Visoko zmogljivi in praktični avtomobili
Zgodbo Audijevih športnih karavanov oziroma športnih avantov je začel pisati model RS 2 oziroma Audi 80 RS 2, ki je na ceste pripeljal leta 1994. Takrat je Audi združil moči s Porschejem in ustvaril avtomobil, ki je takoj pritegnil kult svojih oboževalcev. Ti so priznali, da je Audi prav s tem modelom postal pravi proizvajalec praktičnih, ampak visoko zmogljivih avtomobilov.
Oznaka RS se je nato razširila na več modelov. Pravi “duhovni” naslednik RS 2 je model RS 4, RS 6 pa ponudbo športnih karavanov zaokroža na še bolj mogočen način. RS 6 z izjemo druge generacije, ko so jih pod motorni pokrov "stlačili" celo deset, poganja zmogljiv osemvaljnik. Ta je tudi v četrti generaciji podprt z dvema turbinama in tako tokrat ponuja kar 441 kilovatov moči oziroma okroglih 600 "konjev" in 800 Nm navora.
Zvok je pomemben
Te številke pomenijo, da je RS6 res surovo zmogljiv. In na zmogljivost njegovega pogona med vožnjo vselej opominja tudi mogočna zvočna kulisa. “Frontman” se imenuje “turbo V8”, za “backvokale” pa tokrat skrbi Akrapovičeva tehnika, ki s pomočjo pritiska na gumb odpre loputi in zadiha na vse grlo.
Zvok bi označili za bolj "melodičnega" in ne preveč razbijaškega. Menimo, da skupaj s širokimi boki vozila in drugimi športnimi detajli povsem primerno soustvarja pompozno in rohnečo podobo tega karavana. A tako zmogljiv pogon mora biti seveda ustrezno podprt tudi z drugimi komponentami. Ker gre za več kot dve toni težak avtomobil, morajo zavore temu slediti. Tako smo se tokrat naglo ustavljali s pomočjo velikih keramičnih zavor z desetbatnimi čeljustmi, ki jih najdemo na seznamu dodatne opreme. Tako velike so, da njihov premer komaj "pogoltnejo" ogromna 22-palčna platišča.
Izbira tako zmogljivih zavor je pomembna predvsem, če bi se želeli s tem velikim družinskim karavanom podati na dirkališče, kjer bodo vzdržljivejše in učinkovitejše, saj lahko prestajajo zaporedna močna zaviranja ob hitrostih več kot 200 kilometrov na uro.
Učinkovit štirikolesni pogon
Štirikolesni pogon lahko v tako zmogljivem avtomobilu nudi najboljše razmerje med predvidljivostjo in zahtevnostjo vožnje ter hitrim premagovanjem zavojev – sploh ob tem, da je tako učinkovito podprt s samodejno delujočo inteligenco.
Quattro lahko tako na prednji kolesni par usmeri do 70, na zadnji pa do 85 odstotkov moči. V hitrih zavojih pomaga tudi štirikolesno krmiljenje, ki zadnji kolesi rahlo zasuka v enako smer kot prednji, da poveča stabilnost.
Našteto v kombinaciji z dolgo medosno razdaljo poskrbi za res izjemen občutek stabilnosti vozila, po drugi strani pa lahkotno krmiljenje in agilnost zadka poskrbita, da zajetne teže vozila v zavojih pravzaprav ne občutimo.
Še več o vtisih, ki smo jih zbrali med testiranjem tega športnega avtomobila, izveste ob ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje