Ali se spomnite starega modela renault 5, pri katerem se je pokrov motorja odpiral naprej, torej proti nosu vozila? Pri novi “petki” se ta pokrov na žalost ne odpira več na takšen način, ampak povsem običajno, pod njim pa lahko najdemo elektromotor, pretvornik in preostale komponente električnega pogona.
Značilnost originalne petke so bile hladilne reže na pokrovu motorja, električni avto pa jih na tem mestu seveda ne potrebuje. Zato so oblikovalci na to mesto namestili zaslon, ki prikazuje status polnjenja in po mojem mnenju je to zanimiv, domiseln, a tudi precej uporaben detajl.
Pol stoletja po prvi petki je nova v resnici dizajnerski poklon originalu. To se opazi že na prvi pogled. Iztočnica za moderne oblikovne ideje so bili 50 let stari detajli. In ta moderni dizajn z retro začimbami bo vsekakor eden glavnih adutov tega avtomobila. Po navadi nov model prinese nov oblikovalski jezik ali pa se vklopi v sistem. No, petka bo v tem pogledu unikat – tako kot novi twingo in katrca.
Retro podrobnosti tudi v kabini
Notranjost predvsem pri sedežih jasno kaže, da se zgleduje po retro dizajnu turbo petice. Renaultov avatar, ki je povezan s chat GPT-jem, omogoča, da se s petko pogovarjate. Čeprav ima nova petica pet vrat, pa bo ta avto najbolj primeren za dva. Spredaj je zelo udobno, zadaj pa bo kakšnemu višjemu potniku manj prijetno. Prostornina prtljažnika je 326 litrov, kar je zelo solidno za to kategorijo električnih avtomobilov.
Nova petka je torej mestni malček. Ampak ob tem moram priznati, da me veseli, da Renault petice ni obudil kot manjšega križanca oziroma SUV-ja. Še vedno gre za kombilimuzino in kombilimuzine seveda kličejo tudi po vozni dinamiki.
V mestu tudi več kot 400 km na elektriko
Novi renault 5 bo na voljo z dvema različnima kapacitetama baterije (40 kWh ali 52 kWh) in tremi različnimi močmi elektromotorja (70 kW, 90 kW, 110 kW), ki je vgrajen spredaj in vselej poganja prednji kolesni par. Glede na preizkušeno na prvi vožnji bomo lahko v ugodnih razmerah z enim polnjenjem večje baterije prevozili približno 350 kilometrov pri mešanem ciklu, v mestu pa tudi več kot 400 kilometrov.
To pomeni, da so Renaultovi inženirji pri učinkovitosti pogona naredili korak naprej. Bodo pa nekateri uporabniki v primerjavi z modelom ZOE morda pogrešali možnost AC polnjenja z močjo 22 kilovatov. Največja moč DC polnjenja pri manjši bateriji je 80 kW, pri večji pa 100 kW. Največja moč polnjenja na AC polnilnici pa je za obe bateriji 11 kW.
Še več o novem renaultu 5 pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Pred mikrofon so stopili Renaultovi strokovnjaki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje