Vodjo oblikovanja pri znamki Škoda smo vprašali, kakšna je povezava med umetnostjo in oblikovanjem avtomobilov.
"Oblikovanje privlačnega avtomobila je res povezano z umetnostjo. Postopek je pravzaprav enak. Začnemo s celoto, z okvirjem. Razmišljamo o krajinah in portretih. Pri avtomobilu imamo nekakšen okvir, paket. Paket se je s platformo MEB za električne avtomobile spremenil, in to me veseli. Vedeti morate, nimajo več prav dolgega sprednjega dela. Zelo so se skrajšali, medosna razdalja je večja. To vpliva na notranjost, zdaj je omogočeno veliko prostora na majhni površini," pravi Stefani.
Pomembna so razmerja
To je velika prednost za notranje oblikovalce. "Kolesa so velika, kar mi je bilo kot oblikovalcu vedno všeč, saj mi pomagajo uravnotežiti razmerja," je za Avtomobilnost povedal Škodin vodja oblikovanja. Baterija je na tleh, ljudje pa sedijo na njej in avto je že zato malo višji. Z velikimi kolesi so dosegli najlepša razmerja. "Tudi to je povezano s slikarstvom. Če želite lepo sliko, morate določiti žariščne točke in svetlobna razmerja," dodaja.
Na trg prihaja vse več električnih križancev. In če ti pod prednjim pokrovom nimajo klasičnega motorja, so prednji deli po pravilu zajetni in visoki. Kaj pa varnost pešcev?
"Avtomobilu smo hoteli dati močnejši, možat pridih. Zato sprednjega dela nismo nižali, ampak smo ga dvignili. Mislili smo na varnost pešcev. Tudi zato je avto visok. Če vas zbije, mora biti visok, da se varno prevrnete na pokrov," razmišlja Stefani. Enako velja za stranice pokrova spredaj. Temu rečejo mišice. "Prvič, avto je lep, ker je oblikovanje bolj čustveno. To je bil naš cilj. In drugič, tu so zgibi, ki jih je bilo treba pokriti, saj je to pomembno za varnost pešcev. Avto ima veliko takšnih lastnosti."
Vabljeni k ogledu video posnetka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje