Zaradi gospodarskih sankcij ter eksodusa tujih lastnikov in investitorjev iz države po ruskem napadu na Ukrajino pred slabim letom se rusko gospodarstvo znova odloča za oživitev nekdaj znanih blagovnih znamk in izdelkov. Po avtomobilu moskviču bodo v tovarni v ruskem mestu Perm začeli znova izdelovati tudi kolo kama, ki je dobil ime po tovarni, kjer so ga izdelovali v sovjetskih časih.
Največje uspehe je rdeče kolo želo v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja, ko "ga morda niso vsi imeli, a so si ga vsi želeli", se spominja Aleksej Bojarišnikov, vodja prodaje v družbi Forward, ki je zrasla iz propadle tovarne Kama in ki namerava zdaj proizvodnjo kolesa znova zagnati.
Ni bilo čisto poceni, a prav dosti izbire takrat ni bilo
V sovjetskem obdobju kolo sicer ni bilo čisto poceni, saj je stalo 98 rubljev, kar je bilo leta 1980 približno polovico mesečne plače, a je bilo kljub vsemu izjemno priljubljeno, se v pogovoru za Reuters spominja Bojarišnikov in dodaja: "V tistih časih ni bilo prav dosti izbire, ni bilo na voljo prav veliko različnih koles. To kolo je bilo obenem najbolj zanimivo in najbolj priljubljeno."
Po razpadu Sovjetske zveze leta 1991, je tovarna nehala obratovati. A čeprav so od takrat minila desetletja in so se zamenjale generacije, kolo še ni povsem utonilo v pozabo. "V naši tovarni koles smo se zato odločili, da ga oživimo," razlaga poslovnež in dodaja, da je na odločitev vplivalo tudi dejstvo, da ima tovarna sedež v Permu in je zrasla prav na temeljih propadle Kame.
Kolo so prilagodili novejšim časom, tako da po videzu le deloma spominja na tisto iz sovjetskih časov, stalo pa bo okoli 10.000 rubljev oz. okoli 100 evrov, poroča Reuters.
Te dni v Rusiji ni enostavno izdelovati koles
Čeprav je v ozadju odločitve jasna želja po ruski samozadostnosti zaradi sankcij, ki jih je Zahod po napadu na Ukrajino uvedel proti Rusiji, Bojarišnikov brez zadržkov priznava, da v Rusiji te dni ni lahko izdelovati koles. "Izdelujemo zelo različne modele koles, okoli 300 različnih. In sankcije so nas močno prizadele," razlaga in dodaja, da imajo težave predvsem pri tistih modelih, ki so vključevali uvožene komponente: "Prikrajšani smo za dele, ki smo jih uvažali iz Japonske, Tajvana, Češke, Francije."
Tudi izdelava kolesa kama ne bo povsem preprosta, poudarja, čeprav kolo temelji na tistem, kar je nekoč ponujalo sovjetsko gospodarstvo. Težava je predvsem barva, razlaga: "Takrat so uporabljali barvo s Finske, danes do nje ne moremo, zato smo morali uporabiti drugo." Novi kama je tako v za odtenek drugačni barvi, še dodaja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje