Vlada je Adrii že potrdila državno poroštvo za kratkoročni kredit v višini 6, 1 milijona evrov, ki pa ga mora potrditi še Evropska komisija. Ta bo soglasje najverjetneje dala, pravi finančni minister Franc Križanič. Foto: MMC RTV SLO
Vlada je Adrii že potrdila državno poroštvo za kratkoročni kredit v višini 6, 1 milijona evrov, ki pa ga mora potrditi še Evropska komisija. Ta bo soglasje najverjetneje dala, pravi finančni minister Franc Križanič. Foto: MMC RTV SLO
Robert Vuga in klemen Boštjančič
Robert Vuga in klemen Boštjančič sta vodenje Adrie prevzela januarja. Oba sta prepričana, da družba nujno potrebuje strateškega partnerja, vendar ga ne bo našla, dokler se finančno stanje družbe ne popravi. Foto: MMC RTV SLO
Reševanje Adrie Airways

Člani parlamentarnih odborov za promet, za finance in za gospodarstvo so se v sredo seznanili s predlogi za poslovno in finančno sanacijo Adrie Airways. Vladi so predlagali, da skupaj z lastniki in bančnimi upniki dejavno sodeluje v postopku finančnega prestrukturiranja družbe in da v prihodnje zagotovi strateški interes države v dejavnosti družbe.

Opozicijski poslanci so se v razpravi med drugim spraševali, ali ne bo finančna injekcija države zgolj podaljšala agonije Adrie, in opozarjali, da mora družba nujno poiskati strateškega partnerja.

Adria zaradi dragega goriva plača milijon na leto (pre)več
Glavni izvršni direktor Adrie Klemen Boštjančič je prepričan, da družba nujno potrebuje poslovno sanacijo, ki predvideva znižanje stroškov in povečanje prihodkov. Vodstvo se je določenih ukrepov že lotilo - znižali so plače, začeli so dejavnosti za spremembo kolektivne pogodbe itd., opozorili pa so še na nekatere za družbo specifične (in visoke) stroške, kot so vzletno pristajalne in preletne takse, predvsem pa stroški goriva. "Dejstvo je, da so ti stroški cena majhnosti države. Ne verjamem, da lahko poleg Petrola še kdo prodaja gorivo na ljubljanskem letališču. Adria samo iz tega naslova plača en milijon evrov letno več, kot če bi imeli povprečne evropske cene," je poudaril Boštjančič.

Boštjančič upa, da bodo našli še kakšnega partnerja
Za poslovno sanacijo je po njegovih besedah ključno povečanje prihodkov, kjer pa je temeljni problem Adrie Airways ekonomija obsega. Zato je treba potnike pridobiti od drugod, zelo verjetno zunaj Evrope. Air India, tako Boštjančič, ni rešitev za Adrio, nakazuje pa na model, ki se ga je Adria lotila na področju povečevanja prihodkov. Model je naletel na pozitiven odziv, zato nameravajo v družbi tako nadaljevati. "Mislim, da bomo poleg Air India pripeljali še koga," je dejal.

Država bo Adrio dokapitalizirala in ji namenila enkratno pomoč
Da bi finančno sanirali edinega slovenskega letalskega prevoznika, je družba PDP (Posebna družba za podjetniško svetovanje) kot večinska lastnica skupaj z upravo pripravila načrt finančnega prestrukturiranja, ki na eni strani vključuje 50-milijonsko državno dokapitalizacijo in na drugi konverzijo dela terjatev bank do Adrie v višini 38 milijonov evrov, je povedal izvršni direktor PDP-ja Matej Golob Matzele.

Na gospodarskem ministrstvu sicer poudarjajo, da bo šlo v primeru odobrene državne pomoči Adrii Airways za enkratno pomoč, ki jo je mogoče dodeliti le enkrat v desetih letih in ki jo mora poleg vlade potrditi tudi Evropska komisija. Ta bo pomoč najverjetneje odobrila, saj je o tem pozitivno odločila že pri reševanju nekaterih drugih evropskih letalskih prevoznikih, je pojasnil finančni minister Franc Križanič.

Nihče noče v družbo, ki je v takem stanju
Robert Vuga
, drugi izvršni direktor Adrie, pa je poslance še opomnil, da je vodstvo družbe doslej že opravilo pogovore z desetimi potencialnimi partnerji, a je stališče vseh, da je treba družbo najprej finančno sanirati. Nihče si ne želi vstopati v družbo v takem stanju, v kakršnem je Adria, še pravi.

Reševanje Adrie Airways