Morda so ravno tatvine vzdignile ugled Edvarda Mucha. Letos so razstavo njegovih del pripravili tudi v muzeju sodobne umetnosti (MoMA) v New Yorku. Foto: EPA
Morda so ravno tatvine vzdignile ugled Edvarda Mucha. Letos so razstavo njegovih del pripravili tudi v muzeju sodobne umetnosti (MoMA) v New Yorku. Foto: EPA
Edvard Munch: Krik
Kraja v Oslu nas ni prikrajšala za vsako možnost občudovanja najbolj znamenitega Munchovega dela, saj je slikar naslikal več različic Krika. Foto: EPA

Potem ko sta leta 2004 iz muzeja v Oslu izginila Munchova lika Krik in Madonna, lani pa so dela simbolističnega slikarja izginila tudi iz zasebne zbirke nekega norveškega hotela, so neznani tatovi v torek zvečer spet napadli. Z nekega posestva v bližini mesta Horby na jugu Švedske so odnesli Munchovo platno, ki naj bi bilo vredno malo manj kot 110.000 evrov. Švedska policija, ki je novinarje obvestila o tatvini, ni znala povedati naslova slike.

Brezskrbni lastniki umetniškega bogastva
Lastnikov dvorca očitno niso prav nič prestrašila poročila o "nezakonitem prilaščanju" slik Edvarda Mucha, ki so zadnji dve leti od časa do časa prišle na kulturne strani časopisja (od časa do časa zato, ker so se vsakih nekaj tednov pojavljala poročila o tem, kako policija napreduje pri razreševanju "skrivnostnega izginotja" platen). Policija je namreč sporočila, da so tatovi preprosto vlomili v hišo, odstranili sliko in odšli. O kakšnem varnostnem sistemu pa ne duha ne sluha.

V pričakovanju epiloga velike tatvine leta 2004
Od kraje ene izmed različic najbolj znamenite Munchove slike Krik bo avgusta minilo že dve leti. Epilog zločina pa očitno še ne bo prav kmalu napisan do konca. Na začetku maja so se na zatožni klopi sicer znašli trije možaki, osumljeni sodelovanja pri "zaroti", glavnih krivcev, ki sta opravila umazano delo, pa še niso odkrili. Prav tako tudi ne slike, ki velja za enega najboljših likovnih prikazov eksistencialne stiske človeka z začetka 20. stoletja. In prav tako tudi ne slike z imenom Madonna, ki so jo tatovi odnesli skupaj s Krikom.