Grafični prikaz kako so inžinirji GP-ja ustavili izčivanje nafte v morje. Foto: EPA
Grafični prikaz kako so inžinirji GP-ja ustavili izčivanje nafte v morje. Foto: EPA
Nafta iz izliva v tanker

To je prvi uspeh v boju z naftnim madežem, ki se od eksplozije na naftni ploščadi Deepwater Horizon veča in tako ogroža življenje v morju in ob obali. Inženirji so z robotskimi podmornicami namestili cev v luknjo, iz katere teče nafta. Še nekaj dni ne bodo vedeli, koliko nafte dejansko izčrpajo na površje, a želijo si, da bi bilo to približno tri četrtine črne tekočine.

Ves konec tedna so se ukvarjali z ustavljanjem in nadziranjem puščanja nafte. Prvič so poizkušali v soboto, a so ugotovili, da je majhno cev zelo težko namestiti v luknjo. Ko so že mislili, da rešitev ne bo uspešna, so po nekaj poskusih le uspeli.

Iztekanje ustavljeno do konca tedna?
Reševanje problemov z nafto naj bi nadaljevali že ta teden, ko naj bi inženirji aktivirali ogromen ventil, s katerim bi zaprli luknjo, od koder teče nafta. Odgovorni pri British Petroleumu so sporočili, da naj bi iztekanje nafte v morje zajezili do konca tedna, ko naj bi zamašili še drugo luknjo, izenačili pritisk in tako preprečili nadaljnje puščanje nafte v morje.

V morje je med eksplozijo steklo že več kot 15 milijonov litrov nafte, kar ogorža morski ekosistem, predstavlja pa tudi veliko nevarnost za industrijo ob obali Mehiškega zaliva. Naftni madež je že dosegel močan morski tok, ki bi ga lahko razširil tudi ob obalo Floride.

Nafta iz izliva v tanker