Kia je v Frankurt pripeljala prenovljen, pri nas izjemno priljubljen model cee'd. Ta ima novo sprednjo masko, ki je obrobljena s srebrno oblogo brez prečnih rež, nekoliko pa so spremenili tudi luči in odbijač. Med novosti je tudi sistem Start/Stop, funkcija za speljevanje v klanec pri ESC-ju, paleta motorjev pa je razširjena za novi 1,6-litrski dizel. Foto: EPA
Kia je v Frankurt pripeljala prenovljen, pri nas izjemno priljubljen model cee'd. Ta ima novo sprednjo masko, ki je obrobljena s srebrno oblogo brez prečnih rež, nekoliko pa so spremenili tudi luči in odbijač. Med novosti je tudi sistem Start/Stop, funkcija za speljevanje v klanec pri ESC-ju, paleta motorjev pa je razširjena za novi 1,6-litrski dizel. Foto: EPA

Novosti je letos v vseh avtomobilskih razredih res veliko, mi pa se bomo usmerili v manjše in cenejše ter "plitvemu" žepu tudi precej dostopnejše modele.

Kot smo že omenili, je letošnji poudarek avtosalona prav na vsakdanjih, praktičnih in nazadnje manjših avtomobilih, ki so cenovno sprejemljivi, varčni z gorivom, do okolja prijazni in opremljeni z najnovejšimi tehnološkimi dognanji. O tem priča tudi slogan, ki se glasi "Moving Experince", kar bi lahko po naše grobo prevedli v "gibljiva izkušnja".


Kakor koli že, največji delež serijskih novosti predstavljajo domači, torej nemški modeli, dosti slabše pa niso zastopane tudi druge evropske znamke. Drugače velja za azijske, predvsem japonske znamke, ki jih je ekonomski položaj prisilil k varčevanju. Na salonu boste tako zaman iskali avtomobile Honde, Nissana in Mitsubishija.

Eden najbolj težko pričakovanih letošnjih serijskih modelov je "domača" opel astra. Ta je v primerjavi s predhodnim modelom oblikovno nekoliko spremenjena, od njega pa tudi za 17 centimetrov daljša - njena dolžina je zdaj 4,42 metra, s čimer so Oplovi inženirji podaljšali tudi medosno razdaljo. V astro so vgradili veliko tehnologije svoje večje sestre insignie, med njimi prilagodljive prednje žaromete (s tehnologijo AFL+) in nastavljiv način vzmetenja Flex Ride. Astra ima tudi "oplove oči" (Eye Front Camera), ki prepoznavajo prometne znake. Pod pokrovom se skriva osnovni 1,4-litrski motor s štirimi valji in 74 kilovati; ta bo na voljo tudi v turboizvedbi, ki bo imela največjo moč 103 kW. Najmočnejši bencinar bo 1,6-litrski turbinski motor s 132 kW moči. Ponudba dizelskih motorjev naj bi se začela pri 1,3-litrskem motorju z močjo 70 kW, temu pa bosta sledila še 1,7- in najmočnejši 2-litrski motor s 118 kilovati. Foto: EPA
Francoski Citroen je predstavil prenovljenega malčka C3. Ta v dolžino meri 3,94 metra, v širino pa 1,71 metra in se oblikovno ne razlikuje preveč od svojega predhodnika. Prva stvar, ki pade v oči, je panoramsko vetrobransko steklo Zenith, ki potnikoma na prednjih sedežih omogoča pogled pod kotom 80 stopinj. Novega C3 bodo poganjali tako bencinski kot dizelski motorji, ki naj bi imeli 99 gramov izpusta ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Čez dve leti pa bodo pri Citroenu ponudili še motorje z drugo generacijo sistemov Stop & Start ter izboljšane dizelske motorje in bencinske motorje s tremi valji. Foto: EPA
Volkswagen premierno predstavlja najmlajšega člana polove družine: dinamično izvedbo s tremi vrati. Ta so seveda večja kot pri 5-vratni izvedbi, novooblikovanimi stranskimi stekli in športnima C-stebričkoma ima silhueta vozila skoraj kupejevske poteze. Ob začetku prodaje letos jeseni bo na voljo šest motorjev z razponom moči od 44 kW (60 KM) do 77 kW (105 KM) in trije paketi opreme (trendline, comfortline, highline). Vstopni model bo zdaj polo 1.2 trendline s serijskim sistemom ESP, za katerega bo treba odšteti 10.336 evrov. Foto: Volkswagen
Ford se predstavlja z drugo generacijo družinskih enoprostorcev C-max in grand C-max. Pri obliki lahko rečemo, da je nova generacija v primerjavi s prejšnjo malo bolj nevsakdanja. K temu je verjetno pripomogla v Ženevi predstavljena študija iosis max. Kljub temu pa novi c-max ni tako drzen kot konceptni predhodnik. Fordovi oblikovalci so c-maxa malce raztegnili - pridobil je nekaj centimetrov - s čimer je pridobil tudi na videzu: morda je tako na prvi pogled rahlo podoben večjemu bratu s-maxu. Novost med pogonskimi agregati je 1,6-litrski bencinski motor EcoBoost z neposrednim vbrizgom goriva in močjo 132 kilovatov (180 KM), ki so ga Nemci prvič predstavili v zgoraj omenjenjem konceptnem vozilu iosis max. Tako so se tudi pri Fordu lotili tako imenovanega downsizinga oziroma zmanjševanja prostornine pri ohranjenih enakih zmogljivostih motorja. Ta naj bi "vrh" dosegel konec leta 2011, ko naj bi predstavili trivaljni motor z zmogljivostjo 73 kilovatov (100 KM). Foto: EPA
Bavarski BMW je na avtosalon pripeljal svojega najmanjšega športnega terenca X1. Ta je zasnovan na seriji 1 z medosno razdaljo 2,76 metra, v dolžino pa meri 4,5 metra, kar je povsem enako kot meri volkswagen tiguan. Avtomobil bo na voljo s pogonom na vsa štiri (xDrive), pozneje pa tudi na zadnji dve kolesi (sDrive). BMW X1 sDrive bo na voljo z 2-litrskim dizlom s 105 oziroma 130 kilovati moči, xDrive pa bo imel na voljo več motorjev, tudi 3-litrski bencinski agregat z močjo 190 kW in močnejši 2-litrski dizel z močjo 150 kW. BMW X1 bo na slovenskem tržišču na voljo konec oktobra 2009. Foto: EPA
Alfa MiTo quadrifoglio verde velja za najmočnejšo različico MiTa. Vgrajen ima izboljšan 1,4-litrski turbo motor, ki razvije 126 kW (170 KM ). Pri zunanjosti padejo v oči agresivna odbijača in 17-palčna platišča po vzoru modela 8C competizione. Žarometi so temneje obrobljeni, vzmetenje je nastavljeno agresivneje, avtomobil pa ima tudi elektronsko krmiljeno podvozje. Do 100 km/h potrebuje MiTo quadrifoglio verde sedem sekund. Foto: EPA
Za audija A4 3.0 TDI clean diesel quattra bi lahko rekli, da ni prav majhen in poceni, a prednjači s svojo varčnostjo. Čeprav ima vgrajen 3-litrski motor iz modela Q7, ki razvije 177 kW (240 KM) ob navoru 500 Nm, pa znaša njegova poraba za 100 km vožnje 6,7 litra. Do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde, omeniti pa je tudi treba, da že zdaj izpolnjuje varnostne standarde Euro 6, ki bodo začeli veljati leta 2014. Foto: EPA
Hyundai se lahko pohvali s povsem novim SUV-jem s kratico ix35. V praksi gre za naslednika tucsona, zasnovan pa je bil v Hyundaijevem tehnološkem centru v Frankfurtu in je njihov prvi SUV, zasnovan in oblikovan na evropskih tleh. Novi hyundai s prostornejšo notranjosto bo prinesel nekaj svežine tudi pri motorjih. Novost je 1,6-litrski bencinski turbomotor z neposrednim vbrizgom goriva, v ponudbi dizelskih agregatov pa prednjači 2-litrski motor z največjo močjo 147 kilovatov. Za prenos moči novega ix35 med drugi skrbi nov 6-stopenjski menjalnik. Opcijsko naj bi bila na voljo tudi 18-palčna kolesa, pomoč pri speljevanju v klanec in pri vožnji navzdol. Foto: EPA
Kia predstavlja tudi vengo, majhnega enoprostorca z dolžino 4,07 metra. Zasnovan in izdelan je bil v Evropi ter bo zato namenjen izključno evropskim trgom. Venga je predstavnik razreda B, vendar pa se po besedah proizvajalca po svoji prostornosti zlahka kosa z avtomobili višjega razreda. Majhni enoprostorec je prvi Kiin model z deljivo zadnjo klopjo (60/40), ki se bo lahko zložila v priročno ravno dno. Vengo bodo poganjali bencinski in dizelski motorji s prostornino 1,4 oziroma 1,6 litra ter z največjo močjo med 55 in 85 kilovatov. Agregati bodo opremljeni tudi s sistemom ISG za samodejno prižiganje in ugašanje motorja. Foto: EPA
Dve leti po predstavitvi konceptnega kupeja 308 RCZ so pri Peugeotu že pripravili serijsko različico, ki v imenu ne bo več nosila številke. Na prvi pogled je novi Peugeotov kupe oblikovno - zaradi izrazitih okroglih linij - na las podoben Audijevemu TT-ju. Štirisedežnika (2 + 2) naj bi poganjali trije motorji z izboljšano močjo in nižjo porabo, novost med njimi pa bo na novo razviti 1,6-litrski motor THP s 147 kW (200 KM). Foto: EPA
Fiat je v Frankfurt pripeljal osveženega punta, ki mu je dodal ime evo. Glavna novost v ponudbi motorjev je najnovejša generacija 1,3-litrskih dizelskih in 1,4-litrskih bencinskih motorjev, kamor spadata tudi dva, ki za pogon uporabljata plin. Del serijske opreme 4,03 metra dolgega avtomobila bo tudi 7 zračnih blazin in ESP, prenovljeni punto bo na trg prišel proti koncu letošnjega leta. Foto: EPA
Francoski Renault je na avtosalon pripeljal paleto vozil, ki jim je skupno, da jih poganja elektrika (vsi imajo oznako Z. E., kar je kratica za "zero emission" - brez emisij). Med njimi so 2,3 metra dolgi twizy (1+1, motor s 15 kW moči in 70 Nm navora, končna hitrost: 75 km/h), zoe (70 kW motor, z enim polnjenjem zmore prevoziti 160 km, ima streho, ki optimizira uravnavanje klimatske naprave in posledično povečuje doseg avtomobila), posebna izvedba kangooja ter že znani fluence. Foto: EPA