Največ so v preteklih desetletjih podarjali nageljne in kakšno vrtnico, še pravi Bogataj in dodaja: "S temi rožami so ženske hodile po Ljubljani in včasih, se spominjam, že precej opite mahale z njimi." Nagelj, pojasnjuje, je "slovenski rožni stereotip", torej roža, ki so jo pogosto podarjali. "Res pa je, da se pojavlja tudi v narodnih ornamentih, s čimer je ta stereotip verjetno tudi povezan," pravi in pri tem izpostavlja, da še pred kratkim ni bilo mogoče skozi vse leto dobiti vseh vrst rož, kot je to mogoče danes, ko jih umetno gojijo in uvažajo. "Takrat je bilo pač treba računati na tiste rože, ki so bile razcvetene, ki so bile na voljo v cvetličarnah."
Poudarja pa, da je obdarovanje na dan žena povsem "izumljena" tradicija, ki ga je postavila oblast po koncu 2. svetovne vojne. Ta praznik je bil na začetku namenjen predvsem ženam in materam, nato pa se je "izrodil" v obdarovanje vseh, tudi otrok, pripoveduje. "Spomnim se, da so rože dobivala tudi dekleta v osemletki," pravi in dodaja, da je v 70. letih praznik dobil povsem slovensko razsežnost - množična praznovanja, namenjena zgolj ženskam. Tudi obdarovanja so prerastla od rož k večjim darilom, npr. večerjam oz. pogostitvam, sindikalnim izletom, drugim darilom in podobnim.
- "Prepogosto moškega ocenjujemo skozi družbeni ugled, žensko pa preko dolžine krila"
- Barbara Zemljič: Slovenski film je res kakovosten in si zasluži priložnost
- Rože ob dnevu žena: nekoč "rožni stereotip" nagelj, danes vrtnice in orhideje
- Pred dnevom žena: kako voditi ženske ekipe?
Bolj praktičen cvet ali dva kot pa lončnica
Tudi zato, pravi, so ženske pogosteje dobivale rezano cvetje (ali cvet) kot pa lončnice: "Saj veste, ženske so šle na "žurko", kjer so te rože dobile, in je bilo malo zoprno prenašati potem domov cele lončnice, cvet, dva ali tri pa je bilo lažje nesti v roki."
Tudi danes prevladuje prodaja rezanega cvetja, so nam pojasnili v enih izmed številnih slovenskih spletnih cvetličarn, pri čemer se kupci najpogosteje odločajo za vrtnice v šopkih z drugim cvetjem, pa tudi orhideje in sezonsko cvetje. Najbolj priljubljeni so rdeči in vijoličasti odtenki rož, pri čemer pa v cvetličarni poudarjajo, da imajo teh barv tudi največ na izbiro.
"Zlata" meseca februar in marec
Februar in marec sta za cvetličarje napornejša meseca, saj takrat prodajo tudi precej več rož kot v drugih mesecih: "Vsekakor je zelo opazen porast prodaje okoli valentinovega, dneva žena in materinskega dne. Lahko rečem, da v februarju in marcu prodamo približno trikrat toliko ali še več kot v običajnih mesecih."
Nekoč so velik poudarek namenjali tudi barvi in vrsti rože, ki so jo podarjali. "Že v obdobju avstro-ogrske monarhije in med obema vojnama so imeli na Slovenskem posebne razglednice s posameznimi rožami. Ob vsaki roži je pisalo, kaj pomeni, npr. ljubezen, sovraštvo, zaupanje in podobno," pravi Bogataj. Danes je drugače, opažajo v cvetličarni: "Načeloma se odločajo za rože in odtenke, ki so njim ali obdarovancu všeč, ne glede na pomen barv. Pri tem pa bi vseeno omenila, da specifično rdeče vrtnice kupci večinoma podarijo svoji partnerici ali simpatiji."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje