Pri Zvezi društev slepih in slabovidnih Slovenije (ZDSSS) so v letošnji poslanici ob tem dnevu opozorili na pomen enakovrednega vključevanja slepih in slabovidnih otrok v šolski sistem, saj se ti redno srečujejo z izzivi. Pogosto so soočeni s pomanjkanjem dostopnega gradiva v brajici, kar pa ni edina ovira pri izobraževanju.
Kanal, ki gradi most do sodelovanja v življenju skupnosti
"Čeprav živimo v družbi, ki se deklarativno zavzema za inkluzijo, pogosto pozabljamo na dejansko izvajanje obljub: odločevalci namreč brajico vse prepogosto vidijo kot obrobno zadevo, ki zahteva posebej 'ozko' financiranje in strokovni pristop, namesto da bi bila prepoznana kot nepogrešljiv kanal, ki gradi most do enakopravnega sodelovanja v življenju skupnosti," je poudarjeno v poslanici.
Težava tudi v pomanjkanju pozornosti odgovornih
Pri ZDSSS-ju ob tem opominjajo na dejstvo, da se izobraževalne ustanove, ki bi morale poleg sodobnih pripomočkov zagotavljati tudi ustrezno usposabljanje za branje in pisanje v brajici, spoprijemajo s pomanjkanjem sredstev in kadra ter tudi pozornosti odgovornih. Težava je tudi v pomanjkanju sistematičnega vlaganja v dostop do knjig in drugega učnega gradiva v brajici ter ustvarjanja novih vsebin.
Le če naša družba prepozna enkratno vrednost brajeve pisave in ji nameni ustrezno mesto, lahko slepi in slabovidni uresničujejo pravico do izobraževanja, dela in kulturnega izražanja. V poslanici zato pozivajo: "Vprašajmo se, ali smo kot družba pripravljeni stopiti korak dlje in izreči jasno zahtevo: ne gre le za simbolno priznanje, ampak za konkretne rešitve, zakonodajo in finančne spodbude, ki bodo slepim in slabovidnim zagotovile sistematičen ter nemoten dostop do informacij in priložnosti za polno udejstvovanje."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje