Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Sobota, 21. avg. 2021

Prvi • Sob, 21. avg.

00:00
Poročila

Začenjamo s pogovorom o premagovanju težav, pravzaprav različnih ovir, s katerimi se srečujejo slepi in slabovidni na Goriškem. Naš gost je predsednik Medobčinskega društva slepih in slabovidnih Nova Gorica Igor Miljavec.

01:00

Jutro na terenu: Jutranji program iz Mariborske koče

05:20
Vremenska napoved

Po vseh slovenskih regijah in krajih iščemo in predstavljamo lokalne junake, ki zavzeto, nadpovprečno in predano opravljajo svoje delo ali prostočasno dejavnost.

V teh posebnih razmerah, ki jih zdaj živimo, je verjetno, da imate še več časa, da nam prisluhnete. Vas sem vesel.
Povabili so me, da pripravim kakšno misel, ki bi bila bolj »planinska«. Duhovniki pri sveti maši v tretji evharistični molitvi molimo: »Vsemogočni Bog resnično si svet in po pravici te hvali vse stvarstvo. V vseh časih zbiraš svoje ljudstvo, da od sončnega vzhoda do zahoda tvojemu imenu daruje čisto daritev.« Vsi ljudje smo povabljeni, da skupaj z vsem stvarstvom Boga slavimo, častimo in se zahvaljujemo za vse darove, ki nam jih Bog naklanja.
Jaz sem imel to srečo, da sem se rodil v kmečki družini, ki je tesno povezana z naravo. Od petih otrok pri hiši sem bil tretji po vrsti in so me določili za pastirja ovc in živine. Pri opravljanju tega dela sem lahko poslušal žvrgolenje ptic, krakanje vran, žuborenje potočkov in šumenje gozdov v prelepi naravi. Višje v gore pa je nas ministrante popeljal domači župnik na Triglav. Od takrat sem ostal temu zvest vse življenje. Pri opravljanju svojega poklica sem tudi mlade vseh vrst vodil v planine in jih navduševal za občudovanje božjega stvarstva. Ob nekem pohodu mi je na vrhu Krvavca dejal mladi fant (Tone): Tine, ali bo v nebesih tudi tako lepo, kot je tukaj? Še lepše bo, ker bomo lahko občudovali stvarstvo celega sveta, sem odgovoril. Meni planine veliko pomenijo, saj v njih dobivam novih moči in volje do vsakega dela. Redno zahajam v gore.
Vse vas povabim, da se čim večkrat podate v naravo in v gorski svet, saj boste s tem poskrbeli za zdravega duha v zdravem telesu. Morda pa boste prišli tudi do prepričanja pregovora, ki se glasi: »Preveč je sonca tam gori, preveč miru v stenah zakotnih, da bi nas mogle vse smrti v gorah odvrniti od tega, da se jim ne bi zapisali do konca življenja.«
Vsem vam želim srečno in varno na vseh poteh življenja, še zlasti pri odkrivanju in občudovanju lepot božjega stvarstva.

06:00

06:08
Jutranji koledar: Jutranji koledar: zgodovina Mariborske koče

06:15
Vreme z meteorologom

Osrednja jutranja informativna oddaja, Jutranja kronika, prinaša analizo najbolj aktualnega nočnega dogajanja, predvsem pa napoveduje teme, ki bodo zaznamovale dan. Strnjena, verodostojna in zmeraj aktualna. Ob nedeljah ob 7.00 na Radiu Slovenija.

07:31
Jutro na terenu: Kviz: planina ali dolina?

08:00
Poročila

Radijski ringaraja se odpravlja na Mariborsko kočo. Z najmlajšimi bomo tam preverili, kakšne rastline vse najdemo v hribih in katere živali se skrivajo v gozdovih. Ali najmlajši sploh radi zavijejo v gore in kaj vse ne sme manjkati v nahrbtniku, ko se odpravimo na izlet v hribe, so nam že pred počitnicami povedali otroci iz Osnovne šole Poljane nad Škofja Loko.

O vsem tem med 8 h in 9 h, ko bomo skupaj z najmlajšimi poslušalci, ki nas boste poklicali na 01 475 22 22, rešili tudi kakšno uganko in slišali novo zgodbarajo in ringarimo.

Violinček je glasbena oddaja, ki naše najmlajše poslušalce nevsiljivo in sproščeno vodi skozi svet glasbene umetnosti. Pripravlja jo profesor Matej Jevnišek.

09:00
Poročila

Na Mariborski koči se nam bodo pridružili mladi sogovorniki, ki radi hodijo v hribe. Kje so že bili, s kom gredo najraje, ali so bolj veseli krajših poti ali izziva z daljšimi in zahtevnejšimi vzponi ... Koliko med potjo opazujejo naravo, vedo, mimo katerih dreves jih pelje pot ... In katere živali so tiste, ki jim včasih pot tudi prekrižajo.

O vsem tem to soboto med 9 h in 10 h, ko se nam na številki 01 475 22 22 lahko pridružite tudi vsi mladi poslušalci.

10:10
Jutro na terenu: Jutranji program iz Mariborske koče

11:00

11:50

12:00
Poročila

Petminutni spominski koledar je posvečen ljudem, ki so se rodili tistega dne, in dogodkom, povezanim s tem datumom.

Poslušamo ponovitev oddaje Prva vrsta, v kateri je marca nastopila zasedba corti collective.

13:00

13:10
Osmrtnice, obvestila

Svet osuplo opazuje zmagoviti pohod talibanov, ki so si v le nekaj tednih pokorili skoraj celoten Afganistan. Kljub 20-letni vojaški misiji Združenih držav Amerike in urjenju afganistanskih sil tudi s pomočjo zveze Nato, so talibani zavzeli afganistansko prestolnico brez enega izstreljenega naboja. Evakuacija sodelavcev zahodnih sil je kaotična in v rokah talibanov. Bo mednarodni skupnosti uspelo preprečiti humanitarno krizo in številne Afganistance pred negotovo usodo v islamskem emiratu?

14:00

14:12
Napoved GLC 21. 8. 2021, Knjiga je vznemirljivo potovanje v življenja svetovno znanih, karizmatičnih žensk

Sobotno branje govori o knjigah na poseben način. Pripoveduje o konkretni knjigi – leposlovni, poljudno-znanstveni ali strokovni – in njenem širšem kontekstu, o dogajanju na literarnem prizorišču in njegovih lavreatih. Za ljudi, ki berejo. Za ljudi knjige. Ob sobotah ob 14.30 na Prvem.

Vas zanima aktualno dogajanje? V Dogodkih in odmevih, osrednji popoldanski informativni oddaji, vam ponujamo poročila, analize in komentarje ključnih aktualnih dogodkov tekočega dne – tako s področja politike kot gospodarstva, zdravstva, šolstva, kulture in športa. Vsak dan ob 15.30 na Radiu Slovenija.

16:05
Obvestila

Zvone Dragan ima za sabo dolgoletno politično in diplomatsko kariero, med katero je prisostvoval najrazličnejšim pomembnim zgodovinskih dogodkom druge polovice 20. stoletja. Že zelo mlad je postal podpredsednik za gospodarstvo v slovenskem izvršnem svetu oz. vladi, šest let zatem pa je isto mesto zasedel še v zveznem izvršnem svetu, kjer je bil zadolžen za ekonomski sistem in razvojno politiko celotne Jugoslavije. S tega položaja je med drugim vodil sklepanje resnično obsežnih poslov jugoslovanskih podjetij z Irakom v okviru neuvrščenih držav in se redno srečeval z iraškim političnim vrhom, vključno s Sadamom Huseinom. V začetku 80-ih let, ko je Jugoslavija zašla v hudo dolžniško krizo, je bil na čelu pogajanj z Mednarodnim denarnim skladom, ki je bil po eni strani ključen za to, da je lahko država reprogramirala svoje dolgove, hkrati pa jo je prisilil v vrsto nepriljubljenih ukrepov za omejevanje porabe, kot so bili na primer bencinski boni. Sredi 80-ih let se je po hudi bolezni popolnoma umaknil iz politike ter začel diplomatsko kariero. Še kot jugoslovanski veleposlanik je bil štiri leta v Pekingu, kjer je bil priča odpiranju kitajskega gospodarstva in tržnim reformam Deng Xiaopinga, nato pa je sodeloval pri vzpostavljanju diplomacije na novo osamosvojene Slovenije in bil med drugim naš prvi veleposlanik v Pragi. Z Zvonetom Draganom se je o njegovih bogatih izkušnjah, ki jih je pred nekaj leti opisal tudi v knjigi Od politike do diplomacije, za oddajo Razkošje v glavi pogovarjala Alja Zore.

17:00
Poročila

V domačih Brežicah ga menda že vsi poznajo, zato ni imel druge izbire, kot da nagovori širšo slovensko javnost: mladi kantavtor Robert Petan se nam predstavlja s svojim prvencem »Ni za konja dirka, ni za srečne raj«. V štirinajstih pesmih nam dokaže, da mu zlepa ne zmanjka besed, glasbeno pa se odlično počuti v različnih slogih in ob različnih instrumentih. Pri navdihu za svoje pesmi ni izbirčen: privošči si tako druge kot samega sebe, njegove domislice in neposredna pripoved pa nam pri poslušanju hitro izvabijo nasmešek.

18:12
Napoved GLC 21. 8. 2021, Na sporedu ob 18.30

18:15
Obvestila

Osrednja večerna informativna oddaja Radia Slovenija, Radijski dnevnik, prinaša pregled in analizo aktualnega dogajanja iztekajočega se dne doma in po svetu. Vsak dan ob 18.30 na Radiu Slovenija.

Katoliška mladina je organizirala poletna petdnevna tabora za mlade, prvič za srednješolce in drugič za birmance v Bohinju. Oba kampa sta potekala pod naslovom »Nov ogenj«. Udeleženci so na teh kampih spoznavali – kot pravijo njuni avtorji – kako v njihovem življenju deluje Sveti duh. Vsebino kampov za mlade nam predstavljajo koordinatorica obeh programov Marta Mehle iz Katoliške mladine, animatorja na birmanskem kampu Mojca Lesnik in Urh Špital ter udeleženca, bodoča birmanca, Ela in Jakob.

Pridno deklico vila nagradi za dobroto.
Pripoveduje: Marijana Klanšek.
Napisal: Charles Perrault.
Posneto v studiih Radiotelevizije Ljubljana 1976.

V Sobotnem glasbenem večeru urednik Jane Weber poglobljeno analizira širok razpon glasbenih del, predvaja posnetke pomembnejših koncertov domače in tuje glasbene produkcije, prireja žive koncerte in ureja neposredne prenose. Ob sobotah ob 200.00 na Prvem.

Zadnja informativna oddaja Zrcalo dneva prinaša strnjen pregled najbolj aktualnega dnevnega dogajanja. Zaokrožimo ga vsak dan ob 22.00 na Radiu Slovenija.

Z radijsko igro bomo počastili slovensko predsedovanje svetu Evropske unije, katere država članica je Švedska, Strindberg pa svetovni dramski klasik. Delo je nastalo kot gledališka enodejanka, napisana z mislijo na uprizoritev v njegovem lastnem gledališču. V njej se je obrnil k človekovi notranjosti in k psihologiji, ki se je razvijala sočasno z vzponom naturalizma. Strindbergova filozofija je temeljila na predstavi, da je bistven umski boj. V njem močnejši umi zmagujejo nad šibkejšimi. Do takšnih spopadov in zmag prihaja nezavedno, nenehno in na vseh področjih. Zgodba je preprosta: na predbožično popoldne se ženski, ena žena in druga ljubica istega moškega, po naključju srečata v kavarni. Gospa takoj prisede h gospodični, ji dobro razpoložena začne kazati darila in ji pripovedovati o svoji družini. Nenadoma jo prešine pomembno spoznanje. Prvotno zaprepadenost zamenja občutek zmagoslavja, saj se počuti močnejša predvsem zaradi svoje prilagodljivosti.

Prevajalka Nada Grošelj

Dalet št. LJ.GP101480.01 [ Traja: 11.53

23:00
Poročila

Nemški pesnik in esejist Hans Magnus Enzensberger je v svojem dolgem ustvarjalnem obdobju - star je 91 let - močno zaznamoval kulturno in družbeno dogajanje v celotnem nemško govorečem prostoru, saj se nadvse kritično odziva na sodobno družbo in celotno civilizacijo.

Horace Andy v družbi Shanti Powa. Albuma Broken Beats Vol. 2 in Dreamer od Jamajke prek Londona do južne Tirolske ...