
Družba Žurnal Media je glede na podatke, objavljene na spletni strani Ajpesa, lani ustvarila nekaj več kot pet milijonov evrov prihodkov od prodaje oz. 15,7 odstotka manj kot predlani. Družba je imela 1,6 milijona evrov čiste izgube, medtem ko je leta 2012 ta znašala 2,5 milijona evrov, še leto pred tem pa 4,2 milijona evrov. Bilančna izguba je lani znašala nekaj manj kot 41 milijonov evrov.

Z globokim obžalovanjem smo sprejeli vest o mrku medijske hiše Žurnal Media, ki je dobro desetletje izdajala tednik Žurnal, dnevni brezplačnik Žurnal24 in spletno mesto zurnal24.si. Z zaskrbljenostjo spremljamo razvoj dogodkov, predvsem prekinitev delovnega razmerja s podpornim osebjem in celotnim novinarskim korpusom predmetne družbe. Upamo, da se avstrijski lastnik pri odpuščanju ne bo posluževal nedostojnih in nezakonitih poslovnih praks, o katerih so leta dnevno poročale tudi kolegice in kolegi z Žurnala. Njim in preostalim žurnalovcem izrekamo solidarno podporo, medijske izdajatelje pa odločno pozivamo k siceršnjemu odgovornemu poslovanju in njegovemu zakonitemu likvidiranju, če je to res potrebno.

V DNS-ju močno obžalujemo informacijo, da so se avstrijski lastniki, koncern Styria, čez noč odločili ukiniti medije, ki so izhajali v okviru skupine Žurnal. Zaprtje vsakega medija, ki je prispeval k novinarsko profesionalnemu in verodostojnemu obveščanju javnosti in je pomenil dodatno ponudbo na trgu, je zelo slaba novica za medijski prostor in novinarstvo. Zavedali smo se težke finančne situacije, v kateri je bil Žurnal, a bi od lastnikov pričakovali neprimerno več dostojnosti v postopku ukinjanja medijev. Zaposlene so o odločitvi obvestili, ko je bila ta že izvršeno dejstvo, brez predhodnih opozoril in dialoga o še možnem iskanju rešitev. Novinarjem Žurnala, ki so v težki situaciji, izražamo solidarnost, Styrio pozivamo, naj zaposlenim zagotovi vse pravice, ki izhajajo iz delovnopravne zakonodaje. Kot smo večkrat opozorili, se bojimo nadaljevanja črnih scenarijev v slovenskih medijih, ki so katastrofa za celoten javni prostor. Primer Žurnal še krepi prepričanje, da prihajajo še težji časi. Lastniki in uprave se morajo zavedati, da je le vlaganje v kakovostno novinarstvo dolgoročno vzdržni poslovni model, novinarjem pa mora biti prav tako jasno, da je pravočasno prestrukturiranje medijskih podjetij, posebej časopisnih, ki so najbolj ranljiva, za obstoj vse bolj nujno, pri čemer velja v tem procesu braniti profesionalne standarde in tisti del socialne in pravne varnosti, ki je temelj avtonomnega opravljanja poklica. S propadanjem medijev ne izgubljamo le novinarji, ampak vsi državljani, zato bi moral biti razmislek o tem, kaj bo s slovenskim medijskim in javnim prostorom najširši.

Zavidljivi dosegi Žurnalovih tiskanih in digitalnih izdaj niso bili dovolj glede na trend padanja prihodkov od oglaševanja v slovenskih medijih in glede na relativno majhen delež oglaševalske pogače, ki v Sloveniji pripada tisku.

Marko Milosavljevič s katedre za novinarstvo pa je poudaril, da le redki brezplačniki v Zahodni Evropi danes še delujejo, še redkejši pa so uspešni. Podobnega mnenja je tudi medijska strokovnjakinja Sandra Bašić Hrvatin, ki je model brezplačnikov sicer označila za primer kanibalizacije novinarskega dela.

Avstrijska družba Styria Media Group se je odločila prekiniti izdajanje brezplačnikov Žurnal, Žurnal24 in spletne strani Žurnal24.si. Medijski strokovnjaki in društvo novinarjev so zaprtje označili za udarec za slovenski medijski prostor in novinarstvo. Brez dela bo ostalo 53 ljudi.
Uh Žurnal v stečaju ... meni je žal. V zadnjih 11ih letih so spravili skozi tudi veliko pomembnih zgodb :( Hvala ekipi, ste bili vedno fer.
— Matic Munc (@monster189) May 7, 2014
"Odločitev je bila za nas zelo težka. Vendar pa na koncu z ekonomskega vidika žal nismo mogli sprejeti drugačne," je pojasnil predsednik uprave družbe Styria Media Group Markus Mair.
Danes si, jutri nič več. In mnogi smo že šli po tej poti. Vse najboljše pretresenim kolegicam in kolegom. #žurnal
— Matic Slapšak (@maticslapsak) May 7, 2014
vso podporo novinarjem Žurnala, ki so kljub profesionalno opravljenemu delu zaradi interesov lastnikov izgubili službe. #Žurnal
— Tanja Fajon (@tfajon) May 8, 2014
Umik s področja brezplačnih medijev
S tem korakom se družba v Sloveniji umika s področja brezplačnih medijev in se osredotoča na zgradnjo svojega tržnega položaja na področju digitalnih medijev, so zapisali v sporočilu za javnost. Pojasnili so, da močno prisotnost Styrie v Sloveniji še naprej zagotavljajo vodilne digitalne blagovne znamke - to je portal z malimi oglasi Bolha, portal z oglasi za delovna mesta MojeDelo, imajo pa tudi lastniški delež v časniku Dnevnik.
Novinarji Žurnala bi lahko po vzoru Večera naredili zadrugo in prevzeli medij.
— Aleš Golli (@AlesGolli) May 7, 2014
me. Le kaj bodo zdaj ob jutrih počeli penzionisti namesto čakanja na šop Žurnalov zase + pol žlahte in sosedov?
— Bogdan Lemut (@Bonsajcek) May 7, 2014
nepristranskega Žurnala je brezplačna demonstracija pristranskim slovenskim medijem. #media
— Slovenia express (@skyslovenia) May 7, 2014
Novinarji Žurnala ponosni na časopis
Za zaposlene je informacija o ukinitvi presenečenje. Številni so za to izvedeli v torek zvečer oziroma v sredo, še pred tedni pa naj bi podjetje nekoga celo zaposlilo za nedoločen čas. Zaposleni, ki jih prizadeva ukinitev, naj bi bili do 9. junija na plačanem dopustu, po tem datumu pa naj bi jim začeli teči odpovedni roki. Odpuščeni novinarji Žurnala so v sporočilu za javnost zapisali, da so ponosni, da so z majhno ekipo ustvarjali odličen časopis in spletno stran, da so ostali neodvisni in se niso nikomur prodali. "Prepričani smo, da smo si s tem zaslužili zaupanje bralcev. Tudi brezplačnega časopisa ne bi nihče bral, če ne bi bil dober," so dodali.
Zaposleni so za nekatere samo še roboti. Ko jih ne potrebujejo, jih preprosto ugasnejo :( #žurnal
— Eva Kobe 24ur (@EvaKobe24ur) May 7, 2014
saj je logično, da če je sesul trg oglaševanja na katerem je baziral žurnal, se bo sesul tudi žurnal sam.
— Janez (@johnko89) May 7, 2014
povedano: niti najmanj ne bom pogrešal Žurnala, tega oglasnika zakamufliranega v časopis. Ena stvar manj za vreči v smeti.
— Miha Kosovel (@Rudimentarnik) May 7, 2014
V DNS-ju se bojijo nadaljevanja črnih scenarijev
V Društvu novinarjev Slovenije obžalujejo odločitev Styrie, ki se je odločila ukiniti medije, ki so izhajali v okviru skupine Žurnal. Po njihovem mnenju se morajo lastniki in uprave zavedati, da je le vlaganje v kakovostno novinarstvo dolgoročno vzdržen poslovni model. Zaprtje vsakega medija, ki je prispeval k novinarsko profesionalnemu in verodostojnemu obveščanju javnosti in je pomenil dodatno ponudbo na trgu, je zelo slaba novica za medijski prostor in novinarstvo, so danes sporočili iz upravnega odbora DNS-ja. Kot poudarjajo, so se zavedali težke finančne situacije, v kateri je bil Žurnal, a bi od lastnikov pričakovali neprimerno več dostojnosti v postopku ukinjanja medijev. Zaposlene so namreč o odločitvi obvestili, ko je bila ta že izvršeno dejstvo, brez predhodnih opozoril in dialoga o še možnem iskanju rešitev. "Kot smo večkrat opozorili, se bojimo nadaljevanja črnih scenarijev v slovenskih medijih, ki so katastrofa za celoten javni prostor. Primer Žurnal še krepi prepričanje, da prihajajo še težji časi," so zapisali v društvu.
Se sprašujem, kateri dnevnik bo naslednji doživel usodo Žurnala? #prihodnost #novinarstvo #časopisi
— Darjan Kacin (@DarjanK) May 7, 2014
je lahko Žurnal propadel šele danes, ko pa že več let v njihovih stojalih nisem videl niti enega samega samcatega izvoda časopisa?
— Aleš Časar (@alescasar) May 7, 2014
Slovenije obžaluje ukinitev pogodbe za raznos Zurnala in napoveduje nov vir prihodkov - v poslovalnicaj bodo začel prodajat ribe.
— Savič Domen (@savicdomen) May 7, 2014
Ministrstvo v skrbeh za novinarje
Ministrstvo za kulturo ne glede na razloge, ki so do tega privedli, obžaluje prenehanje izdajanja medijev iz skupine Žurnal. Kljub razmeroma visokemu številu medijev v Sloveniji to namreč po njihovem prepričanju pomeni okrnitev raznolikosti in razvejanosti medijske krajine. Skrbi jih tudi usoda zaposlenih. Na ministrstvu so izpostavili, da sta dnevnik Žurnal24 z 239 tisoč bralci in tednik Žurnal s 319 tisoč bralci močno zaznamovala slovensko medijsko krajino, zato bo njuna ukinitev okrnila njeno raznolikost in razvejanost. Še zlasti pa je za ministrstvo skrb vzbujajoča negotova usoda več kot petdesetih zaposlenih, med njimi veliko novinarjev, ki so praktično čez noč in brez vnaprejšnjega opozorila ostali brez dela, razmere na medijskem trgu pa jim trenutno že tako niso naklonjene.
Žurnal je bil pure biznis, kjer se načrti iz nekih drugih časov niso izšli. V tej državi od oglasov lahko živi samo TV.
— Matjaz Ropret (@mropret) May 7, 2014
poslanci se bodo z ukinitvijo Žurnala seznanili predvidoma v sredini prihodnjega tedna. #zurnal
— Matjaž Jazbar (@Njokifestival) May 7, 2014
Žurnal mi je žal, dobro ste delali kolegi, srečno
— rajko (@rajkogeric) May 7, 2014
Družba Žurnal Media je glede na podatke, objavljene na spletni strani Ajpesa, lani ustvarila nekaj več kot pet milijonov evrov prihodkov od prodaje oz. 15,7 odstotka manj kot predlani. Družba je imela 1,6 milijona evrov čiste izgube, medtem ko je leta 2012 ta znašala 2,5 milijona evrov, še leto pred tem pa 4,2 milijona evrov. Bilančna izguba je lani znašala nekaj manj kot 41 milijonov evrov.
Z globokim obžalovanjem smo sprejeli vest o mrku medijske hiše Žurnal Media, ki je dobro desetletje izdajala tednik Žurnal, dnevni brezplačnik Žurnal24 in spletno mesto zurnal24.si. Z zaskrbljenostjo spremljamo razvoj dogodkov, predvsem prekinitev delovnega razmerja s podpornim osebjem in celotnim novinarskim korpusom predmetne družbe. Upamo, da se avstrijski lastnik pri odpuščanju ne bo posluževal nedostojnih in nezakonitih poslovnih praks, o katerih so leta dnevno poročale tudi kolegice in kolegi z Žurnala. Njim in preostalim žurnalovcem izrekamo solidarno podporo, medijske izdajatelje pa odločno pozivamo k siceršnjemu odgovornemu poslovanju in njegovemu zakonitemu likvidiranju, če je to res potrebno.
V DNS-ju močno obžalujemo informacijo, da so se avstrijski lastniki, koncern Styria, čez noč odločili ukiniti medije, ki so izhajali v okviru skupine Žurnal. Zaprtje vsakega medija, ki je prispeval k novinarsko profesionalnemu in verodostojnemu obveščanju javnosti in je pomenil dodatno ponudbo na trgu, je zelo slaba novica za medijski prostor in novinarstvo. Zavedali smo se težke finančne situacije, v kateri je bil Žurnal, a bi od lastnikov pričakovali neprimerno več dostojnosti v postopku ukinjanja medijev. Zaposlene so o odločitvi obvestili, ko je bila ta že izvršeno dejstvo, brez predhodnih opozoril in dialoga o še možnem iskanju rešitev. Novinarjem Žurnala, ki so v težki situaciji, izražamo solidarnost, Styrio pozivamo, naj zaposlenim zagotovi vse pravice, ki izhajajo iz delovnopravne zakonodaje. Kot smo večkrat opozorili, se bojimo nadaljevanja črnih scenarijev v slovenskih medijih, ki so katastrofa za celoten javni prostor. Primer Žurnal še krepi prepričanje, da prihajajo še težji časi. Lastniki in uprave se morajo zavedati, da je le vlaganje v kakovostno novinarstvo dolgoročno vzdržni poslovni model, novinarjem pa mora biti prav tako jasno, da je pravočasno prestrukturiranje medijskih podjetij, posebej časopisnih, ki so najbolj ranljiva, za obstoj vse bolj nujno, pri čemer velja v tem procesu braniti profesionalne standarde in tisti del socialne in pravne varnosti, ki je temelj avtonomnega opravljanja poklica. S propadanjem medijev ne izgubljamo le novinarji, ampak vsi državljani, zato bi moral biti razmislek o tem, kaj bo s slovenskim medijskim in javnim prostorom najširši.
Zavidljivi dosegi Žurnalovih tiskanih in digitalnih izdaj niso bili dovolj glede na trend padanja prihodkov od oglaševanja v slovenskih medijih in glede na relativno majhen delež oglaševalske pogače, ki v Sloveniji pripada tisku.
Marko Milosavljevič s katedre za novinarstvo pa je poudaril, da le redki brezplačniki v Zahodni Evropi danes še delujejo, še redkejši pa so uspešni. Podobnega mnenja je tudi medijska strokovnjakinja Sandra Bašić Hrvatin, ki je model brezplačnikov sicer označila za primer kanibalizacije novinarskega dela.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje