Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Sreda, 28. avg. 2024

Ars • Sre, 28. avg.

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

04:00
Svitanja

Ponovitev. Predvajamo skladbe različnih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.

William Shakespeare je največji angleški dramatik, priznan in cenjen pa je bil že za svojega življenja. Živel je v letih od 1564 do 1616, v času vladanja Elizabete I. in Jakoba I. S svojim delom je zasenčil sodobnike, po njegovi smrti pa je njegov književni opus postal eden najbolj cenjenih. V delih Williama Shakespearja so navdih našli tudi številni skladatelji, ki so po njegovih igrah pisali opere, uverture in druge orkestrske skladbe.

Osrednja jutranja informativna oddaja Druga jutranja kronika prinaša analizo najbolj aktualnega nočnega dogajanja, predvsem pa napoveduje teme, ki bodo zaznamovale dan.

Pregled aktualnih glasbenih dogodkov.

William Shakespeare je največji angleški dramatik, priznan in cenjen pa je bil že za svojega življenja. Živel je v letih od 1564 do 1616, v času vladanja Elizabete I. in Jakoba I. S svojim delom je zasenčil sodobnike, po njegovi smrti pa je njegov književni opus postal eden najbolj cenjenih. V delih Williama Shakespearja so navdih našli tudi številni skladatelji, ki so po njegovih igrah pisali opere, uverture in druge orkestrske skladbe.

Poezijo Stanke Hrastelj (1975) velikokrat zaznamujeta humor in ostrina. V tem duhu nekatere njene pesmi pretresajo današnje stanje sveta in hkrati upesnjujejo izkušnjo bivanja v njem. To velja tudi za pesem Vrvohodstvo, ki jo interpretira dramska igralka Lara Jankovič.

William Shakespeare je največji angleški dramatik, priznan in cenjen pa je bil že za svojega življenja. Živel je v letih od 1564 do 1616, v času vladanja Elizabete I. in Jakoba I. S svojim delom je zasenčil sodobnike, po njegovi smrti pa je njegov književni opus postal eden najbolj cenjenih. V literaturi Williama Shakespearja so navdih našli tudi številni skladatelji, ki so po njegovih igrah pisali opere, uverture in druge orkestrske skladbe.

Premierno predstavljamo novo skladbo pevke in komponistke Nine Strnad, ki je del novega projekta z Big Bandom RTV Slovenija. Skladbo z naslovom Hurt je za jazzovski orkester priredil mojster svetovnega formata Michael Abene. Z Nino se je o tem in še čem na kratko pogovoril glasbeni urednik Hugo Šekoranja.

10:00
Poročila

Orlando Gibbons sodi v skupino angleških skladateljev, ki so se v šestnajstem in v prvih desetletjih sedemnajstega stoletja posebej izkazali s skladbami za instrumente s tipkami in jih zato imenujemo virginalisti. Izvor besede virginal ni popolnoma pojasnjen. Tako so Angleži imenovali vse instrumente s tipkami, pri katerih po strunah brenkajo kratka peresca kakor pri čembalu.

11:00
Poročila

Piše se leto 1647; na območju Svetega rimskega cesarstva, po letu 1512 znanega tudi kot Sveto rimsko cesarstvo nemškega naroda, se počasi končuje izčrpavajoča tridesetletna vojna. V gostišču na rečnem otoku ob trgu Telgte v Vestfaliji poteka literarno srečanje nemških pesnikov, literarnih vedežev, založnikov, tiskarjev. Tri dni razglabljajo o različnih literarnih vprašanjih, pa tudi o tem, kako bi sami pripomogli h koncu vojne in miru.
Sliši se znano, zelo podoben opis dogajanja bi lahko uporabili tudi za literarne dogodke 300, 350 in več let pozneje. V resnici gre za shematičen oris vsebine pripovedi nemškega nobelovca Günterja Grassa, ki ga dobro poznamo tudi pri nas. Njegovo delo, Srečanje v Telgteju, je sicer vse prej kot enostavno. Duhovito, sarkastično, ironično – a pisano v slogu, ki zahteva zelo potrpežljivega, osredinjenega bralca. Beremo ga lahko v vrhunskem prevodu Urške P. Černe, ki je prispevala tudi poglobljeno spremno študijo o tem po mnenju nekaterih poznavalcev najboljšem Grassovem delu. Izid knjige je omogočila Založba knjig Kulturnega centra Maribor.

Kratka glasbena medigra.

12:00
Poročila

Arsove spominčice bodo v znamenju zvočnosti Fryderyka Chopina in Henryka Wieniawskega.

Spoštovane poslušalke, cenjeni poslušalci, v Arsovih spominčicah vas tokrat vabimo k poslušanju komornih in orkestrskih skladb dveh skladateljev iz Poljske, ki sta ustvarjala v 19. stoletju: Fryderyka Chopina in Henryka Wieniawskega. Najprej poslušajte Andante spianato in Veliko briljantno polonezo za klavir in orkester v Es-duru, op. 22, Fryderyka Chopina in samospeve iz Chopinove zbirke Poljske pesmi, opus posthumni 74 za glas in klavir: Želja, Žalostna reka, Pomlad in Melodija. Predvajali bomo tudi Polonaise brillante/Briljantno poloneza v D-duru, op. 4, za violino in klavir ter prvi stavek Koncerta za violino in orkester Henryka Wieniawskega, Ponovitev oddaje bo v četrtek, 29. avgusta 2024, ob 5.05.

13:00
Poročila

Veliko slovenskih igralk in igralcev tudi odlično poje. S svojim petjem so popestrili lepo število radijskih iger, pojejo v gledaliških uprizoritvah, na filmu in na koncertih. V juliju in avgustu jih predstavljamo v terminu kratke radijske igre.
Redaktor poletne rubrike Alen Jelen predstavlja igralca Igorja Samoborja.

Slovenski pesnik, dramatik in univerzitetni predavatelj Boris A. Novak se je leta 1953 rodil v Beogradu. Velja za enega pomembnejših sodobnih slovenskih mladinskih pisateljev z izrazito samosvojo poetiko. Pri ustvarjanju za otroke in mlade namreč izhaja iz misli, da zven besed poméni in pomên zveni. Novakova želja je, da bi se kljub svoji odraslosti čim bolj približal otroški sposobnosti v izmišljanju novih in prebesedenju starih besed, s tem pa tudi sebe vračal v otroštvo. Prav ta igra ga dela izrazito posebnega in v izrazu brez dvoma nadčasovnega. V tokratnem Grafoskopu v povečavi zrcalimo Novakove razmisleke o njegovem lastnem ustvarjanju v slušnem mediju, v širokem kotu pa med drugim tudi to, kaj bi kot popotnico na pot predlagal mladim ljudem. Pogovarjala sva se ob ciklu radijskih iger za otroke po njegovih zgodbah letošnjega marca, a že z mislijo, da bo tale širša verzija pogovora prvič objavljena prav v enem izmed Grafoskopov. Z namenom širjenja razmislekov in humanističnega pogleda na svet in nas v njem v tem precej nehumanem obdobju.

Sogovornik – Boris A. Novak

Urednik in avtor oddaje: Klemen Markovčič
Tehnična realizacija: Mirta Berlan, Urban Gruden
Glasbena oprema: Darja Hlavka Godina

Produkcija Uredništva za kulturo, junij 2024

13:50
Poigra

14:00
Poročila

Čeprav nobena od komunističnih ali socialističnih držav - z izjemo Albanije - ni dejansko prepovedala religij, si različne verske skupnosti, ki so se v preteklem stoletju znašle pod tovrstnimi režimi, milo rečeno, niso mogle obetati najbolj naklonjene obravnave. In enako je bilo, kot dobro vemo, tudi v naši nekdanji državi, socialistični Jugoslaviji. Četudi se nobena od treh religij, ki so prevladovale na prostorju SFRJ, ni najbolje skladala z novo državno ideologijo, pa je bila prav poseben trn v peti jugoslovanskim oblastem Katoliška cerkev, zaradi svoje podrejenosti Vatikanu, ki je še leta po vojni močno nasprotoval Jugoslaviji v mednarodnem prostoru. In vendar je tako odnos med državo in tukajšnjo katoliško cerkvijo, kot tudi med Beogradom in Vatikanom, skozi celotno zgodovino socialistične Jugoslavije doživljal kar radikalne premike, in to že mnogo pred splošno demokratizacijo, ki je državo zajela v letih pred njenim razpadom. Kakšen je bil torej skozi čas položaj katoliške cerkve v socialistični Sloveniji, kako se je razlikoval od hrvaškega ter kako se je spreminjal v kontekstu širšega geopolitičnega in jugoslovanskega notranjepolitičnega razvoja? O tovrstnih vprašanjih bomo v tokratnih Glasovih svetov govorili s teologom in zgodovinarjem dr. Dejanom Packom, ki je knjigo na to temo - z naslovom Od konflikta h kompromisu - nedavno izdal pri Inštitutu za novejšo zgodovino.

Glasbena medigra.

Vas zanima aktualno dogajanje? V Dogodkih in odmevih, osrednji popoldanski informativni oddaji, vam ponujamo poročila, analize in komentarje ključnih aktualnih dogodkov tekočega dne – tako s področja politike kot gospodarstva, zdravstva, šolstva, kulture in športa. Vsak dan ob 15.30 na Radiu Slovenija.

V Murski Soboti se začenja 19. mednarodni festival sodobnega plesa Front@, ki ga bodo pospremili z geslom ''Ne agresija, radovednost širi obzorja''. Med drugim bodo letos predstavili pri nas dokaj neznane korejske koreografije. S filmom Tima Burtona Beetlejuice Beetlejuice pa se uradno začenja 81. Beneški filmski festival. In nekaj bomo rekli še o premieri predstave Dolgega dneva potovanje v noč ameriškega dramatika Eugene-a O'Neila v Miniteatru. V njej nastopata Marko Mandić in priznana hrvaška igralka Alma Prica.

Arnold Schönberg je skladatelj, pri katerem morda najprej pom islimo na
dodekafonijo in serialnost. Njegovi zgodnji samospevi pa so povsem drugačni in edinstveni, tako glede uporabe kompozicijske tehnike kot v izrazu. V njih lahko prepoznamo vplive drugih skladateljev, najbolj Aleksandra Zemlinskega, ki je bil njegov mentor, pa tudi prijatelj in svak.

Ob koncu daljšega počitniškega obdobja tokrat začenjamo s festivalom stare glasbe Seviqc Brežice, ki je potekal kar 14 dni, na njem pa se je zvrstilo 22 koncertov, nadaljevali bomo s poročanjem o 72. Ljubljana festivalu, natančneje: o koncertu opernih arij s Juanom Diegom Flórezom. V okviru festivala je na Gala večeru svetovnih baletnih zvezd nastopila primabalerina Svetlana Zaharova, ob koncu oddaje sledi še poročanje o koncertu Ansambla Dissonance z dirigentom Jonathanom Stockhammerjem, kitaristom Vlatkom Stefanovskim in igralcem Blažem Šefom ob izvedbi glasbe Franka Zappe.

Franz Schubert je bil izjemen umetnik. Njegova zgodnja leta so bila plodovita in ustvarjalno presežna. V najstniških letih je napisal pet simfonij, številna komorna dela, skladbe za klavir in samospeve.

V zbirki črtic Vonj po morju boste spoznali slovenske ribiče iz Križa, z Nabrežine in iz Kontovela. Zgodbe segajo v čas prve polovice 20. stoletja, ko je bilo ribištvo na slovenski obali od Trsta do izliva Timave še v polnem razmahu in so slovenski ribiči prodajali svoj ulov v tržaškem središču. Junaki Lisjakovih zgodb so resnične osebe iz naše polpretekle zgodovine, in dogodki, o katerih Bruno Volpi pripoveduje, so se res zgodili.
Knjiga je izšla pri založbi Mladika.

Interpret: Danijel Malalan
Režiserka: Suzi Bandi

Produkcija RAI Radio Trst A. Posneto leta 2010.

19:16
Poigra

Prisluhnili bomo uglasbenim pesmim, ki so jim dajali glasbeno podobo ali jih izvajali znani tuji šansonjerji. Ibrica Jusić bo pel Shakespearja, Charles Trenet Verlaina, Mariza Pessoo, iz Nemčije pa se bodo oglasili verzi Kurta Tucholskega in Ericha Kästnerja v izvedbah Trude Hesterberg in Anne Sofie von Otter.

Poslušali bomo koncert ansambla Klangforum Wien, ki ga je ta virtuozna zasedba, specializirana za sodobno glasbo, izvedla ob koncu maja v Centru za sodobno umetnost DOX v Pragi. Tam je ansambel na letošnjem festivalu Prague Offspring predstavil dela Rebecce Saunders in Ena Poppeja, ki je bil tudi dirigent večera.

22:00
Poročila

Prisluhnili bomo odprtosti in čuječnosti zvena skozi glasbo sodobnojazzovskega in improvizacijskega francoskega kvinteta Hubbub, ob novi glasbi dolgoletnega dueta Seijira Murayame in Jeana-Luca Guionneta ter ob novi kompoziciji španske skladateljice in zvočne umetnice Clare de Asis.

Irena Pajnik Beguš je članica Društva literatov Mežiške doline in Vrhniške literarne skupine. Rodila se je leta 1960 v Slovenj Gradcu, živi in dela pa v Ljubljani. Objavlja od leta 2013, izdala je sedem pesniških zbirk in šest romanov, za svoje delo pa je bila že večkrat nagrajena, nazadnje z nagrado kresníce, ki jo ob obletnici rojstva Kristine Šuler podeljujejo za nove, ženskam posvečene pesniške zbirke. V utemeljitvi nagrade za zbirko Za vse Ane na vmesnih postajah je koordinatorica žirije Teja Goli med drugim zapisala, da je ena bistvenih vrednosti pesniške zbirke Irene Pajnik Beguš "intertekstualnost, ki žensko v odnosu "z" postavlja v širši kontekst družbenega tudi prek arhetipskih vlog, kakor so že bile ubesedene v nekaterih širše poznanih besedilih". Izbrali smo šest pesmi iz nagrajene zbirke.

Interpretka Tina Resman,
režiserka Špela Kravogel,
glasbena opremljevalka Nina Kodrič,
tonski mojster Matjaž Miklič,
urednik oddaje Matej Juh.
Produkcija 2024.

Posvečamo se tako zgodovini jazza kot najnovejšim jazzovskim izdajam.

23:59
Slovenska himna

Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov