Tolkala, glasne in ritmične inštrumente v jutranjici redkeje slišimo v glavnih vlogah, tokrat pa bodo imeli pomembno vlogo v domala vseh skladbah. Posebno pozornost posvečamo melodičnim inštrumentom, bodo pa proti koncu Glasbene jutranjice kot solistično glasbilo zaigrale tudi pavke.
Vibrafon je sestavljen iz uglašenih kovinskih ploščic, nanj pa igramo s palčkami. Vsaka ploščica visi nad resonatorsko cevjo, ki s pomočjo motorja ustvarja tremolo ali vibrato učinek, značilen za vibrafon.
CHRISTOPHER DEANE: THE MORNING DOVE SONET ZA VIBRAFON
Tolkala: AMY LYNN BARBER
Marimba je dandanes verjetno najbolj razširjeno melodično tolkalo. Izhaja iz Afrike, po izgledu je podobna ksilofonu, le da je nekoliko večja, ima večji razpon, večje ploščice in pod njimi resonatorje. V primerjavi s ksilofonom je njen ton toplejši in čistejši, njen obseg je nižji.
EMMANUEL SEJOURNE: KONCERT ZA MARIMBO IN GODALA V C-MOLU
\t1. TEMPO SOUPLE
\t2. RYTHMIQUE, ENERGIQUE
KOMORNI GODALNI ORKESTER AKADEMIJE ZA GLASBO, Marimba: VID UŠENIČNIK, Umetniški vodja: JANEZ PODLESEK
TORU TAKEMITSU: DREVO DEŽJA
Vibrafon: MATEVŽ BAJDE, Marimbi: Ansambel DRUMARTICA v sestavi SIMON KLAVŽAR in JOŽE BOGOLIN, Dirigent: ROBERT AITKEN
Ksilofon ima zanimivo nejasno starodavno poreklo. Nekateri strokovnjaki domnevajo, da se je iz jugovzhodne Azije okrog leta 500 našega štetja razširil v Afriko, ko se je skupina malajsko-polinezijsko govorečih ljudstev preselila tja, vendar pa obstajajo tudi mnenja, da se je v Afriki razvil neodvisno, pri čemer se mnenja opirajo na posebne značilnosti afriških ksilofonov ter večjo raznolikost vrst ksilofonov in proto-ksilofonom podobnih tamkajšnjih instrumentov.
BORIS PAPANDOPULO: KONCERT ZA KSILOFON IN GODALA
SIMFONIČNI ORKESTER RTV SLOVENIJA, Ksilofon: PETRA VIDMAR, Dirigent: FRANCESC PRAT
Vibrafonova pot se je začela leta 1916, ko je Herman Winterhoff začel eksperimentirati z orgelskimi piščali in marimbo in je tako prvi ustvaril učinek vibrata. Idejo je od njega prevzel njegov tekmec Henry Schluter, ki je inštrument še nekoliko izboljšal, in sicer je ploščice izdelal iz aluminja namesto jekla ter uglasil in priredil dimenzije cevi ter ploščic, da bi se izognil disonančnim harmonijam. Dodal mu je tudi dušilec v obliki pedala.
IGOR KULJERIĆ: TOCCATA ZA VIBRAFON IN KLAVIR
Vibrafon: ŽELJKO GRIGIĆ, Klavir: BRANKA POLLAK
IVO PETRIĆ: POMLADNI CONCERTINO ZA TOLKALA IN KOMORNI ORKESTER
SIMFONIČNI ORKESTER SLOVENSKE FILHARMONIJE, Tolkala (vibrafon, ksilofon, zvončki): BARBARA KRESNIK, Dirigent: MARKO LETONJA
Zvončki so zaradi svoje majhnosti in enostavnega načina igranja mesto našlo tudi med Orffovimi glasbili, nanje pa igrajo tudi glasbeniki v orkestrih - največ v simfoničnih in opernih.
JAKOB JEŽ: MALI POPOTNIK, MLADINSKA SUITA ZA TRI PIHALA IN ZVONČKE
\t1. NA TRATI
\t2. PRVE TROBENTICE
\t3. IZ PRAVLJICE
\t4. PRI SPOMENIKU
\t5. STAR MLIN
\t6. IGRA
\t7. OB POTOKU
neznani izvajalci
Pavke oziroma timpani so eno največjih glasbil, ki sestavljajo simfonični orkester. Gre za bobne, ki jih sestavlja membrana raztegnjena čez veliko skledo, tradicionalno izdelano iz bakra. Večina sodobnih timpanov ima pedal s pomočjo katerega jih lahko izkušeni glasbeniki hitro in natančno uglasijo na določene višine.
WERNER THÄRICHEN: KONCERT ZA PAVKE, OP. 34
\t1. ALLEGRO ASSAI
\t2. LENTO, ALLEGRO MODERATO
SIMFONIČNI ORKESTER RADIA BERLIN, Timpani oziroma pavke : NICHOLAS BARDACH in WERNER THÄRICHEN, Dirigent: VERNON GEORGE HANDLEY
NEBOJŠA JOVAN ŽIVKOVIĆ: ORIENTAL FANTASY ZA DVE MARIMBI
Marimbi: PETRA VIDMAR in LOVRO AŠIČ